2 606 läst · 6 svar
3k läst
6 svar
Batteridriven dyckertpistol
Håller på och renoverar huset och byter en hel del lister och foder så är sugen att skaffa en dyckertpistol. Tänkte att det är smidigast med en batteridriven då den inte väsnas så mycket och man slipper hålla på att bära runt en kompressor. Kollat en del på t ex Ryobi 18g, Dewalt och även Senco Fusion. Någon som har någon erfarenhet av dessa? Är ju en viss prisskillnad, 2500kr för en Ryo i utan något (har dock en häcksax med batteri och laddare). Senco har jag hittat med laddare och batteri för lite över 4 tusen, är den värd det? Någon söm jämfört den med Robin? Dewalt och Makita kostar väl som senco ungefär.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har DeWalts 1.6mm picka och även stomspikaren. Har inte kört ngn annan batteridriven men de är ruggigt fina.
Jag har DeWalts 1,5mm batteridrivna pistol och den är riktigt bra! Att det blev just den var för att jag hittade den på någon fyndrea. 800kr i naket skick. Hade redan flera batterier och laddare så det var bara att slå till.
Husägare
· Klagshamn
· 278 inlägg
Jag har en Ryobi, inte använt den supermycket men skjutit några hundra spik och den har funkat utan anmärkning. Är lite verktygssnobb annars och brukar lyckas övertala mig själv att köpa proffsgrejer men sansade mig den här gången och köpte Ryobin. Insåg väl att jag faktiskt inte spikar lister så ofta.
Tror inget av dina alternativ är dåliga, väljer du Ryobin kan du lägga 1500kr på något annat verktyg.
Tror inget av dina alternativ är dåliga, väljer du Ryobin kan du lägga 1500kr på något annat verktyg.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden