Hej!
Är det någon som vet var man kan få tag på nya batterier till en Bosch. Har en PSR 12VE-2 med dåligt batteri och tycker att det är synd om man ska behöva köpa en ny maskin bara för att batteriet är slut.

Jämfört med en ny maskin är ett batteri för dyrt.

Jag hade tidigare en grön 14voltare där batterierna tillslut gav upp. Jag skaffade då en blå 12voltare med tre batterier. 14voltaren går utmärkt att köra på 12v batterier. Nu har jag två suveräna dragare och tre fungerande batterier.

www.midas.nu
Har bra priser på batteri till Bosch 12V 3,0 Ah.
Köpte därifrån till AEG 12V och fick levererat 2 dagar senare mot faktura.

Hecke, är du nöjd med batteriet som du köpte från Midas? Priset är Ok med tanke på att man får dubbla kapaciteten i batteriet.

Ja det är jag.
Piratbatteriet på 3,0 Ah till min AEG Best 12X känns piggare och räcker längre än original batteriet på 2,2 Ah som är från Atlas Copco och inte dåligt på något sätt.
Så det är ingen bluff. Skulle inte förvåna mig om det sitter några kvalitetsceller i det.
Jag köpte Batteriet för nästan ett år sedan.

Kanske också skall nämna att jag även har en Bosch GSR 12V VE-2 med 3 st 2,6 Ah batterier. Grym dragare som ger stort vridmoment, men är lite tung.
Så för finliret använder jag mest AEG Best 12X, som är mycket trevlig.

Hej!

1973 köpte jag avbildad maskin. I Huvudsak har jag använt den för att dra slangklämmor, och efter tid dog batteriet.

pic00080fz5.jpg

Efter leverans från Midas av ett 2500 mAh-batteri av typ NiMH lär den göra tjänst i ytterliga 35 år.

Egentligen fantastiskt att det finns reservdelar till så gamla 7,2 voltsmaskiner.

per

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.