Verklig billigt att låta barnen röra sig, svinbilligt...

Lillan ville hänga med på gympagruppen som bästa kompisen går i. Jag slängde iväg ett mail o det var inga problem. Bara betala in..
”Du får betala halv träningsavgift (1050 kr/2) och en tränings försäkring på 150 kr samt medlemsavgift 200 kr.”

nästan 900kr för drygt 1 mån träning kvar på terminen. Jag hade inte mage att säga något till ungen så har snällt betalat in. Behöver i alla fall inte sälja något. Sen var det ju 1500kr för dansen, typ 12 gånger... lite träningskläder på det, inget märkvärdigt men ett par hundralappar till för dansskor och någon dräkt. Tur hon inte upptäckt hockey/häst eller liknande än. :) jo. Hade pröjsat för det också pga jag har möjligheten men jäkla, det där svider nog hårt i ensamståendes fickor med kanske markant lägre lönebild.
 
  • Gilla
mejeriet och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sen bör man kanske också fundera på om man vill stänga ute alla barn med oengagerade föräldrar.
Barnen skall ALDRIG lida för att de har oengagerade föräldrar.
 
Prata med en polare som har döttrar som sysslar med gymnastik där var det tränar kostnader som var stora, först stor brist att hitta tränare oftast är det dom äldre flickorna som tränar dom yngre men dom är ju inte dumma dom vill ju ha betalt för det förstår dom exakt dom lägger ner mycket tid och dom ska ju ha betalt för det om dom inte tränade dom yngre skulle dom sitta i kassan på Ica
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
Barnen skall ALDRIG lida för att de har oengagerade föräldrar.
nähä, men ska alla barn som har engagerade föräldrar lida för att det finns familjer som inte vill engagera sig? notera dock att detta inte riktar sig mot de föräldrar som vill engagera sig men som inte kan pga tid eller ekonomi, men att inte vilja engagera sig pga ointresse är inte ok...
 
  • Gilla
pve och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men på fullt allvar.
Jag hatar fotboll, jag hatar hockey och jag hatar brottning. Ungefär de sporterna vi har här.
Om min son älskar exempelvis hockey (ber till någon att han inte gör det) så tänker jag trots mina protester låta honom spela.
Inte fan tänker jag iallafall lägga massor av tid på att köra runt, tvätta medlemmars kläder eller sälja bingolotter. Sporten är så brutalt dyr redan innan. Men framförallt är mitt intresse så litet att jag inte vill lägga 100% av min fritid på det, jag kan gå på matcher och någon träning för att se vad som händer.

Jag kan köpa en 7 manna buss så kan tränarna köra på den.
 
  • Älska
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Nåt svenska föreningar är dåliga på är att ragga sponsorer till och med elit klubbar har problem med det där är det staten att skylla på utomlands går det att dra av skatt om man sponsrar ungdoms sport och det hjälper klubbarna mycket
Det är extremt svårt att hitta sponsorer numera. Sponsring som goodwill finns knappt längre.
 
Jag vill lägga in en definition erat det är skillnad på sport och idrott.

Sport är någon form av tävling. Idrott är fysisk ansträngning där man oftast byter om före och duschar efter.

Dessa kan också vara samma sak.

Det slår mig att sport verkar vara dyrt medan idrott verkar vara billigt.

Rubriken för tråden är idrott.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Det är extremt svårt att hitta sponsorer numera. Sponsring som goodwill finns knappt längre.
för företagen inte får något tillbaka
 
P Pin skrev:
Jag vill lägga in en definition erat det är skillnad på sport och idrott.

Sport är någon form av tävling. Idrott är fysisk ansträngning där man oftast byter om före och duschar efter.

Dessa kan också vara samma sak.

Det slår mig att sport verkar vara dyrt medan idrott verkar vara billigt.

Rubriken för tråden är idrott.
vilken idrott kräver inte att päronen ställer upp eller är biligt
 
M maria01 skrev:
för företagen inte får något tillbaka
Precis. Det är svårt att ge något till företagen när det är 30 föräldrar på läktaren.
 
M maria01 skrev:
vilken idrott kräver inte att päronen ställer upp eller är biligt
Kampsport
Bowling
och en del fler.
Tränade taekwondo en hel del år. En gång följde far med mig på en tävling.
Men klubben var liten och klarade sig helt utan föräldrar, det var tränare och övriga vuxna som tränade i klubben som stod för transport till tävlingar.
Det fanns inte en chans att min familj kunde ställa upp så mycket. Skulle jag då bli utanför ?
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Precis. Det är svårt att ge något till företagen när det är 30 föräldrar på läktaren.
Skatte avdrag är lösningen det tas upp sånt i regeringen ibland avslag varje gång
 
R Rkarlsson skrev:
Kampsport
Bowling
och en del fler.
Tränade taekwondo en hel del år. En gång följde far med mig på en tävling.
Men klubben var liten och klarade sig helt utan föräldrar, det var tränare och övriga vuxna som tränade i klubben som stod för transport till tävlingar.
Det fanns inte en chans att min familj kunde ställa upp så mycket. Skulle jag då bli utanför ?
men detta är inte unikt för kampsport, det skulle lika väl vara innebandy, fotboll eller schack... utan föräldrar eller tränare som brinner för sin sport så hade vi inte haft någon ungdomsidrott att tala om

jag upplever det som väldigt ovanligt att kunna förlita sig på tränare och andra som tränar i en klubb för att kunna få till tävlingar etc.
 
  • Gilla
pve
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kampsport
Bowling
och en del fler.
Tränade taekwondo en hel del år. En gång följde far med mig på en tävling.
Men klubben var liten och klarade sig helt utan föräldrar, det var tränare och övriga vuxna som tränade i klubben som stod för transport till tävlingar.
Det fanns inte en chans att min familj kunde ställa upp så mycket. Skulle jag då bli utanför ?
perfekt för dig men alla bor inte så dom har nära till allt sysslade själv med judo som barn tog tunnelbanan själv som 7 åring till klubben men idag har jag svårt att nåt päron skulle gå med på det på kvällen
 
Redigerat:
M maria01 skrev:
Skatte avdrag är lösningen det tas upp sånt i regeringen ibland avslag varje gång
Tycker det är mängder med skylar med reklam för sponsorer på varje fotbollsplan. Många lokala företag brukar vara med och sponsra. Speciellt när ägarna har egna barn i klubben.

Ser nästan aldrig lag som har matchtröjor utan reklam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.