Y
Jag har några stuprör som inte hamnar riktigt rätt utan blir då vinklade.
Vanliga färdiga böjar förskjuter allt alldeles förmycket, utan jag hoppas på bara kunna få ut röret säg 4cm för få en vertikal vinkel.... Går det att lösa på smidigt sätt?

Du får förskjuta även kupan där vattnet rinner ner i stupröret då går det montera rören så det ser rakt och snyggt ut.

Y
Det är en takbrunn så vill inte riktigt slita i den. Takläggarna flyttade på den för kunna göra sina generösare fall. Tänkte byta det byta det fula röret, och få en den vertikal. Men handlar bara om kanske 5cm lutning så standardböjar är för stora. Anar dock att någon lösning finns därute. Kanske flexrör i metall som brukas till ventilation? Med risk för att dom läcker...
Vertikalt rör med lätt lutning nära en takbrunn mot en röd vägg och undertak.

Om inte brunnen går flytta kan man ju flytta röret en bit.

Y
Du menar den i gräsmattan så hela kalaset kommer närmare väggen?
Kanske vore en idé.

(för det är en gummipackning som fixerar mellan rör och brunn som inte syns på bild.)

Ja i marken syns det inte om det lutar lite eller om du sätter nån extra skarvbit där kan man fuska bort lutningen lite enklare har för mig det finns lövtrattar som förskjuter stupröret resp markröret nån cm kanske funkar med en sån.

Y
Sant, skulle nog kunna fuska med en lövtratt faktiskt. satt en sådan innan jag monterade öppen automatisk utkastare. Ska kika på den idén imorgon. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.