Hej! På första bilden ser man taket i tvättstugan. På den andra bilden ser man att det är samma slags tak under de gipsskivor som jag håller på att ta bort (”vardagsrummet” som ligger vägg i vägg med tvättstugan). Körde finlir med magnet för att hitta de skruv som går mellan plattorna in i reglarna. Men sen åkte jag visst och köpte kofot på Clarre. Då blev det lite roligare. Har ingen erfarenhet av sånt här men tycker det är spännande att hålla på själv. Särskilt efter att ha kollat på offerten vi fick för att få det här gjort😅 Blir ju lite bekymrad när jag ser att väggen i blivande vardagsrummet inte går hela vägen upp till taket, men antar det är ett enkelt standardjobb för typ en murare? Får gärna lite åsikter om det jag pysslar med här….. nybörjare som sagt. Tar tacksamt emot tips om saker jag bör tänka på osv. Mvh Ragnar

• Tak i tvättstuga med synliga reglar och kabeldragningar, del av byggprojekt för att ersätta gipsskivor och renovera vardagsrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivet tak i ett rum, träreglar synliga under gipsskivor.
    Skapa konto
  • Tak med gipsskivor och reglar, delvis borttaget, i vardagsrum under renovering. Stege vid sidan, fönster och lampa synliga i rummet.
    Skapa konto
Vad ska du ha som tak sedan då. Det är så det har byggts i långa tider. Nu är det glespanel som skivorna satt på. Ska det bli en ny vägg .

K
R Ragge Hylsa skrev:
Hej! På första bilden ser man taket i tvättstugan. På den andra bilden ser man att det är samma slags tak under de gipsskivor som jag håller på att ta bort (”vardagsrummet” som ligger vägg i vägg med tvättstugan). Körde finlir med magnet för att hitta de skruv som går mellan plattorna in i reglarna. Men sen åkte jag visst och köpte kofot på Clarre. Då blev det lite roligare. Har ingen erfarenhet av sånt här men tycker det är spännande att hålla på själv. Särskilt efter att ha kollat på offerten vi fick för att få det här gjort😅 Blir ju lite bekymrad när jag ser att väggen i blivande vardagsrummet inte går hela vägen upp till taket, men antar det är ett enkelt standardjobb för typ en murare? Får gärna lite åsikter om det jag pysslar med här….. nybörjare som sagt. Tar tacksamt emot tips om saker jag bör tänka på osv. Mvh Ragnar
Vad ska du göra?
Bara byta innertak?

K Kardan79 skrev:
Vad ska du göra?
Bara byta innertak?
Tack för svar och sorry lite otydligheter. Jag vill att taket ska vara precis likadant som det är på första bilden (tvättstugan). Alltså att jag tar bort gipsskivorna och reglar och kör taket som det är. Givetvis efter spackling och målning. Väggen som inte når upp till taket tänker jag att man bara skulle kunna typ mura igen glipan (höftar lite här eftersom jag inte har riktigt full koll på vad jag pratar om;). Men ingen ny vägg, alltså. Och inget nytt innertak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.