Hej! Jag köpte ett hus för snart ett år sen med en tillhörande förrådsbyggnad. Dörren till den hålls stängd med en hänglåshasp, men jag märkte direkt att bygeln hade fel position för att haspen skulle passa, så jag flyttade på den. Några månader senare passade den inte igen fast åt andra hållet, så jag flyttade tillbaka bygeln. Nu är jag tillbaka på ruta 1 och har insett att dörren helt enkelt rör sig mycket fram och tillbaka under året, och vill hitta en annan lösning som funkar året om.
Det behöver inte vara låsbart, mest vill jag kunna sätta i en pinne eller liknande som håller dörren stängd, men kan man sätta ett hänglås är det en bra bonus. En begränsning är att jag ogärna byter själva haspen, eftersom den är fäst mellan dörrens plankor så om möjligt vill jag hitta en lösning som använder den existerande haspen. Är det någon som har en idé?
Det behöver inte vara låsbart, mest vill jag kunna sätta i en pinne eller liknande som håller dörren stängd, men kan man sätta ett hänglås är det en bra bonus. En begränsning är att jag ogärna byter själva haspen, eftersom den är fäst mellan dörrens plankor så om möjligt vill jag hitta en lösning som använder den existerande haspen. Är det någon som har en idé?
Liknande trådar
-
Bättre lösning för tvättmaskinsavlopp i badrum
Badrum -
Planlösning för bättre utnyttjande
Planlösningar -
Hur dra VA för att få till en bättre planlösning?
Vatten & Avlopp -
Min lösning på att spänna fast ämnen för hyvling. Någon med bättre lösning?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Lösning för bättre cirkulation i radiatorerna på ovanvåningen.
Värme allmänt