Ska hjälpa mina föräldrar att få ut en gammal tvättmaskin samt torktumlare från deras badrum. Hur kom den in då undrar man ju.. Ja genom en altandörr in till badrummet som nu är igenspikad. Dörren till badrummet är för smal, runt 55 cm tror jag. Inte helt lyckat.

Tänkte helt sonika dela tvättmaskinen och torktumlaren på hälften.
Så vilket är bästa verktyget för en sån uppgift?

Funderade på en 230mm vinkelkap som jag har, den går väl ner ca 5 cm tror jag. Kanske inte kommer så långt med den egentligen?
Och/eller tigersåg med nåt långt blad? De metallblad jag har är ju ganska veka och känns inte som att man drar av nåt tjockt med egentligen.

Andra förslag?
 
Skruvmaskin och tigersåg med långt blad och ta ut den i delar.
 
Ta lös dörrkarmen?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Skruvmejsel och skiftnyckel!
Man kör varken vinkelslip eller tigersåg i metall inne om man inte har stampat jordgolv. Sågflisor är vassa och otrevliga.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Skruvmejsel och skiftnyckel!
Man kör varken vinkelslip eller tigersåg i metall inne om man inte har stampat jordgolv. Sågflisor är vassa och otrevliga.
aha bra ide, såklart borde ju gå att plocka isär mer kontrollerat, en som reparerar kör väl inte vinkelslipen....
Fast jag tänker mig att det går aningen snabbare att bara mangla på...
Man kan ju börja med de där finmekaniska verktygen och sen gå lös om det inte vill sig
 
  • Gilla
mindis
  • Laddar…
R
Jag hade inte ställt mig med en vinkelslip och börjat spruta ner badrummet med gnistor.
Dels brandrisk men även att du kan få riktigt fula märken från metallgnistor på saker och ting.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Håller med Bjober. Skruva isär dom i delar och ta ut dom istället.
 
  • Gilla
Stolsben och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ta lös dörrkarmen?
Ja det var deras tanke, eller att öppna upp altandörren igen. men nu sitter det ett element framför dörren mm. så det blir nog ganska mycket jobb. och dörrkarmen inne vill jag inte pilla på.
 
C
Inga barn i lämplig ålder i närheten som skulle tycka det vore spännande att skruva isär en tvättmaskin?
Eller sånt kanske inte intresserar barn nuförtiden? Eller kanske är för farligt? :rofl:
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Inga barn i lämplig ålder i närheten som skulle tycka det vore spännande att skruva isär en tvättmaskin?
Eller sånt kanske inte intresserar barn nuförtiden? Eller kanske är för farligt? :rofl:
haha jag är nog största barnet där, på mer än ett sätt..
men det är klart syrrans barn ska nog på besök i helgen kanske... grymt bra ide'!
 
C cykelbud skrev:
haha jag är nog största barnet där, på mer än ett sätt..
men det är klart syrrans barn ska nog på besök i helgen kanske... grymt bra ide'!
Stansade plåtar kan ha vassa grader som inte syns där barn eller klantiga personer minst anar. Skar mig rätt illa när jag lagade en torktumlare.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Det ska inte in nya maskiner väl? I så fall är det nog smartast att ge sig på att bredda dörren i alla fall...
 
  • Gilla
Centano
  • Laddar…
A
Men då vet ju TS hur man skruvar isär maskinen redan och då är ju montering nästa moment att öva på.. ;)
 
  • Gilla
Bjober och 3 till
  • Laddar…
Storsläggan löser nog problemet utan större ansträngning :cool:
 
Som det redan sagts, bredda dörren. Underlättar ju betydligt inför framtida övningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.