2 576 läst · 16 svar
3k läst
16 svar
Bästa verktyget att dela en tvättmaskin på hälften
Sida 1 av 2
Ska hjälpa mina föräldrar att få ut en gammal tvättmaskin samt torktumlare från deras badrum. Hur kom den in då undrar man ju.. Ja genom en altandörr in till badrummet som nu är igenspikad. Dörren till badrummet är för smal, runt 55 cm tror jag. Inte helt lyckat.
Tänkte helt sonika dela tvättmaskinen och torktumlaren på hälften.
Så vilket är bästa verktyget för en sån uppgift?
Funderade på en 230mm vinkelkap som jag har, den går väl ner ca 5 cm tror jag. Kanske inte kommer så långt med den egentligen?
Och/eller tigersåg med nåt långt blad? De metallblad jag har är ju ganska veka och känns inte som att man drar av nåt tjockt med egentligen.
Andra förslag?
Tänkte helt sonika dela tvättmaskinen och torktumlaren på hälften.
Så vilket är bästa verktyget för en sån uppgift?
Funderade på en 230mm vinkelkap som jag har, den går väl ner ca 5 cm tror jag. Kanske inte kommer så långt med den egentligen?
Och/eller tigersåg med nåt långt blad? De metallblad jag har är ju ganska veka och känns inte som att man drar av nåt tjockt med egentligen.
Andra förslag?
Skruvmaskin och tigersåg med långt blad och ta ut den i delar.
aha bra ide, såklart borde ju gå att plocka isär mer kontrollerat, en som reparerar kör väl inte vinkelslipen....B Bjober skrev:
Fast jag tänker mig att det går aningen snabbare att bara mangla på...
Man kan ju börja med de där finmekaniska verktygen och sen gå lös om det inte vill sig
haha jag är nog största barnet där, på mer än ett sätt..C cpalm skrev:
men det är klart syrrans barn ska nog på besök i helgen kanske... grymt bra ide'!
Stansade plåtar kan ha vassa grader som inte syns där barn eller klantiga personer minst anar. Skar mig rätt illa när jag lagade en torktumlare.C cykelbud skrev:
Storsläggan löser nog problemet utan större ansträngning