Hej! Jag ska nu som många andra installera en laddbox, dock så är det en uppsjö av laddboxar där ute och att hitta den mest lämpliga laddboxen verkar inte vara det enklaste. Skulle vara bra om alla skrev vad dem tycker för och nackdelarna är med deras laddboxar så får man en viss sammanfattning. Känns som att det kommer ut ny laddbox på marknaden lite då och då. Jag har blivit rekommenderad Nextblue men är dock skeptisk till den då man inte hittar några kund recensioner om den på nätet, någon som har testat?

H handyman1 skrev:
Hej! Jag ska nu som många andra installera en laddbox, dock så är det en uppsjö av laddboxar där ute och att hitta den mest lämpliga laddboxen verkar inte vara det enklaste. Skulle vara bra om alla skrev vad dem tycker för och nackdelarna är med deras laddboxar så får man en viss sammanfattning. Känns som att det kommer ut ny laddbox på marknaden lite då och då. Jag har blivit rekommenderad Nextblue men är dock skeptisk till den då man inte hittar några kund recensioner om den på nätet, någon som har testat?
Det finns ett "laddboxar & elbilar" forum här under teknik, så frågan passar nog bättre där.

• Gilla
handyman1
  • Laddar…
H handyman1 skrev:
Jag är själv i branschen för Laddboxar, och jag skulle vilja säga.

Om du inte har väldigt god ekonomi så vill du nog inte betala för den ”bästa” Laddboxen då du troligtvis inte kommer att använda dom funktionerna som den har.

Dyrare laddboxar har en del funktioner exempelvis lastbalansering som inte riktigt är aktuella för en villa.

Däremot kanske du vill ha en box med last-begränsning eller iallafall en box som stödjer det.

Vill du ha wifi eller endast Ethernet, vad ska den klara av, ska det finnas 1 eller 2 uttag. Rfid, display, skärm. Finns mycket att välja på.

Finns en del bra boxar Keba är en av dom mest beprövade och MID godkänd, robust. Funnits länge och är beprövad.
Teslas egna box, enkel billig snygg, finns extra hårdvara för last begränsning.

Vill du ha en flashig box med stor display med en bild på ditt favoritlag eller bilmärke kolla på Autel.

Vill du ha en knapp för att lossa på laddaren?

Det absolut viktigaste är att hitta en firma som du litar på, skulle det bli något strul så kommer den lokala bra firman att kunna hjälpa dig. Det är alltid min rekommendation.

Men glöm inte att välja vad du behöver i boxen först, RFID, Wifi / Ethernet, Knapp för kabel, fastmonterad kabel (rekommenderas), effektvakt/lastbegränsning, 1 eller 2 uttag, ska du dra fram 22kw kabel anslutning, avläsning av förbrukning i boxen per rfid användare, knapp för lossning av laddare (Tesla) flera tillverkare har detta tillbehör.

Hoppas det var till någon hjälp 🙈

• Gilla
handyman1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.