Hej hopp,
Jag ska köpa hörselkåpor med radio och tips mottages gärna för att
hitta de bästa. Köpte ett par billiga på Harald Nyborg men de var bara
skräp så jag får nog öppna börsen litta mer.....

Redigerat av moderator:
Kan rekommendera Peltor Alert. Jag lyssnar väldigt mycket på musik i jobbet så då jag jobbar med huset så vill jag också lyssna. Den har ingång för MP3 eller CD. Kalas bra stereo ljud.

elof skrev:
Enda nackdelen är att man hör absolut ingenting från omgivningen, flickvänen kan bli tokig på mig ibland när hon står och skriker :D
[länk]
Jo, jag har samma erfarenhet. Däremot kan det väcka mycken munterhet om man hör en bra låt och börjar spontandansa!

Peltor Alert verkar intressanta. Vad ligger de i för prisklass?
Hade tänkt mig max en tusing lusing...

Jag har inte provat Peltor Alert men däremot har jag både den "vanliga" peltor FM-radio och Peltor Select. Att använda bakgrundsljudet i select är bara jobbigt i längden samt att den drar betydligt mycke mer stöm.

Mitt råd köp den vanliga den funkar bra är lättmanövererad och kostar under 1000kr

Har själv Peltor Select och tycker att radiodelen kunde vara bättre, vi har visserligen taskig radiomottagning från början och man vill ju inte lyssna på P3 direkt....

De är också aningen tunga så om man bockar sig för fort kan de helt enkelt åka av >:(

DeWalts kåpor, någon som testat?
Radiodelen är viktig.

ja har Peltor kåpor, har aldrig haft någe problem, eller en gång när de regna så blev de nå konstigt ljud i dom men sen när man kom in i värmen så lät de bra igen, så dom rekomenderas! :cool:

Desmodromic skrev:
DeWalts kåpor, någon som testat?
Radiodelen är viktig.
Vet inte om det var DeWalts vanliga modell...men fick med ett par (reklam)radiokåpor av märket DeWalt. Akta er för dem! radion gick knappt att ställa in och de dämpade knappt oljuden. De hamnade på soptippen.

Peltor blir du ej besviken på!

Jag har haft 1par Bilsom i 1år som jag är jättenöjd med, har även ett par Jonsered ( ingen aning vem som tillverkar dom, men dyra var dom...) men det är långt ifrån lika bra ljud i dom som i Bilsomlurarna och dom är billigare än Jonsered.

jaf har två stycken bilsom (799 tror jag) med radio och medhörning. Bäst ljud av de jag testad, dock låg coolhetsfaktor p.g.a vanliga rattar och inga knappar, pip eller digitaltuner.

klister skrev:
jaf har två stycken bilsom (799 tror jag) med radio och medhörning. Bäst ljud av de jag testad, dock låg coolhetsfaktor p.g.a vanliga rattar och inga knappar, pip eller digitaltuner.

Orka bry sig om coolhetsfaktor? :cool:

Wodie skrev:
[quote author=klister link=1140558715/0#12 date=1140633705]jaf har två stycken bilsom (799 tror jag) med radio och medhörning. Bäst ljud av de jag testad, dock låg coolhetsfaktor p.g.a vanliga rattar och inga knappar, pip eller digitaltuner.
W Wodie skrev:
Orka bry sig om coolhetsfaktor? :cool:
Är inte bara det att "rattar" känns o-coolt.....Är betydligt lättare att oavsiktlig, exempelvis när man lägger ifrån sig lurarna, komma åt inställningen för frekvens eller volym. Är så irriterande när man får på dem igen och bara hör brus i öronen.

Digital inställning är betydligt mer driftsäkert och lättmanövrerat!

Redigerat av moderator:
elof skrev:
[quote author=Wodie link=1140558715/0#13 date=1140633815][quote author=klister link=1140558715/0#12 date=1140633705]jaf har två stycken bilsom (799 tror jag) med radio och medhörning. Bäst ljud av de jag testad, dock låg coolhetsfaktor p.g.a vanliga rattar och inga knappar, pip eller digitaltuner.
Orka bry sig om coolhetsfaktor?[/quote]

Är inte bara det att "rattar" känns o-coolt.....Är betydligt lättare att oavsiktlig, exempelvis när man lägger ifrån sig lurarna, komma åt inställningen för frekvens eller volym. Är så irriterande när man får på dem igen och bara hör brus i öronen.

Digital inställning är betydligt mer driftsäkert och lättmanövrerat![/quote]

Okay då, ger mig.. de e faktiskt sant, helst när man ska rätta till mössan å e å kommer åt "skruvarna".. :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.