Hej! Limmade bänkskivan på skarven då den är en L lösning men det blev inte helt bra, den har inte gått ihop exakt på sin fräs spår.
Min fråga är, skadar jag bänskivan om jag försäker ta isär den och försöka limma den igen. Det som jag inte heller vet är, det limmet som kom med bänskivan, det heter Smalfuge och står att den är fogmassa och lim. Betyder det att det inte går att ta isär nu, för om den har trälim egenskaper också då går nog inte.
Tacksam för alla svar!
Min fråga är, skadar jag bänskivan om jag försäker ta isär den och försöka limma den igen. Det som jag inte heller vet är, det limmet som kom med bänskivan, det heter Smalfuge och står att den är fogmassa och lim. Betyder det att det inte går att ta isär nu, för om den har trälim egenskaper också då går nog inte.
Tacksam för alla svar!
Är det spånskiva? Jag tror inte att den kommer att dela sig precis i limfogen. I stället kommer det att bli en brottyta. Om det finns lite att ta av kanske det går att såga genom limfogen, passa ihop dem på nytt och sedan göra ett nytt försök med limningen.