Hej
Jag fick badrummet totalrenoverad av en entreprenör som beteckna sig som expert.
Nu är det så att vi fortfarande tjafsa om backfall,bomplattor och naturligtvis om de estetiska felen som inte på något sätt hör ihop med fackmannamässighet.Allt bekräftat från en mycket skicklig Besiktningsman.Advokat är också inblandad.
Till saken:
1) Advokaten sa med en gång att en tvist i tingsrätten inte innebär att du vinner målet.
Domarna är inte så villiga att låta det gå till tingsrätten utan dränga hårt på att kunden och entreprenören kommer överens innan.Brottsmål går före,och därför är även domarna stressade och vill inte befatta sig med GNÄLL(det blir gnäll om du inte 100%iga bevis)
OK-om du kommer överens har du redan förlorad många tusendlappar på advokat och besiktningsman.Detär också en seger för entreprenören.Du far ditt badrum åtgärdad men på langa väga på det sättet du vill har det.(entreprenören vet att du inte ha rad att driva saken hur länge som helst.Han dra ut det så länge tills du kommer överens)

2) Andra misstag jag gjorde var att försöka fa hjälp från tätskiktstillverkaren (kann man göra om ett backfall genom att lyfta plattorna och på detta sätt rätta till det,eller kan man måla rolla tätskiktet över befintlig färg och tjära där man endast avlägsnat löst sittande partiklar etc etc)
Det är så-om du själv reparera ditt badrum så far du också trevliga svar.
Men om du har anlitad en entreprenör och du fråga dem samma sak är det slut med vänligheten. De fråga omedelbar vem entreprenören är.
Jag blev varnad!!! Du måste var bredd på att entreprenören far reda på detta omedelbart-tätskiktstillverkaren kontakta dem.(det är klart att de gör,de kan ju inte går emot deras levebröd och stora kunder-även om vi som enskild person betala-det räknas inte.)
När jag kontaktakte tätskicktstillverkaren ringde nästa dag entreprenören till min advokat och skällde ut honom och frågade vad jag håller på med.Det är naturligtvis min rätt att verifiera allt entprenören säger genom att kontakter olika instanser.

Det är det jag vill säga - om du är i tvist med din entreprenör så tänk efter noggrann vem du fråga!! Entreprenören kan använda dina frågor EMOT dig.
Kontraktet är därför oerhörd viktig.Låt en kunnig person titta över ditt kontrakt!!

Hoppas det hjälper någon som är i tvist med en entreprenör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.