Hej!
Har köpt en badrumslampa från IKEA som ska skruvas fast direkt mot taket. I badrummet idag finns ett lamputtag med krok, vilket troligtvis är så för att badrummet tidigare har varit ett sovrum.
Kan jag ta bort armaturslocket som på bilden och koppla in lampan direkt ovanför hålet? Finns ju ingen jordning till lampan, så den sladden antar jag att jag bara få tejpa/säkra och låta ligga i hålet.
Är detta ett OK tillvägagångssätt?
Mvh,
Ludwig
Har köpt en badrumslampa från IKEA som ska skruvas fast direkt mot taket. I badrummet idag finns ett lamputtag med krok, vilket troligtvis är så för att badrummet tidigare har varit ett sovrum.
Kan jag ta bort armaturslocket som på bilden och koppla in lampan direkt ovanför hålet? Finns ju ingen jordning till lampan, så den sladden antar jag att jag bara få tejpa/säkra och låta ligga i hålet.
Är detta ett OK tillvägagångssätt?
Mvh,
Ludwig
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden