Fått upp en vägg och tätskiktat en till så man har lite jobb imorgon med :)

Kakel med marmormönster monteras, använder kryss och nivelleringsklämmor för jämn fog, halvfärdigt byggprojekt, stege, hink.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tungjobbat med 60*60 i små utrymmen
 
  • Gilla
LoweW och 3 till
  • Laddar…
Satt en till vägg idag, skyndade mig så man fick åka lite skoter :D

Vinterpicknick med sandwich och kopp, grill, skidor, blå himmel, sol, snötäckt mark, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Söderslätt och 1 till
  • Laddar…
Tagit det lite lugnt ett tag...
Imorgon får jag ett undertak till tvättstugan iaf.
Har inte hänt mycket där på några år så nu är det väl dax att fixa till lite där med
 
kulle
nino nino skrev:
Fått upp en vägg och tätskiktat en till så man har lite jobb imorgon med :)

[bild]

Tungjobbat med 60*60 i små utrymmen
Ser bra ut, Föredrar du oxå kilar istf nivåskruvar?
 
Aldrig provat skruvar, skulle lägga stora plattor för längesen och det här var det enda som fanns hemma hos min leverantör.
Men det funkar bra tycker jag
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Tak levererat idag

Oordnat byggplatsgolv med spånskivor, kablar och isoleringsmaterial. Renovering eller byggprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ska det upp

Ett avskalat rum med kaklade väggar, synliga takbjälkar, skadat tak och en fungerande taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Törs inte visa åt andra hållet 😄
 
  • Gilla
Söderslätt och 3 till
  • Laddar…
Idag fick sista färdiga lägenheten, som egentligen är den som blev klar först, fiber.
Samtidigt som man blåste till den så förberede man för anslutning till den jag håller på med.
Blåste i en lägenhetsfiber och delade den i en dosa och vidare upp till hg som inom 3h hade fungerande 1000/1000
 
Hämtade ut en elcentral till tvättstugan, nu är det bara att spackla, måla, foga, sätta lite plattor, hänga upp taket och bygga en liten bänk kvar 😄

Elcentral med automatsäkringar, jordfelsbrytare, märkt för "Tvättmaskin", öppen, inomhus, teknisk, installationsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Någon som kan det här med akustiktak?
Funderar på elcentralen, ska jag sätta den direkt under skenan som sitter som en ram runt rummet och skippa en bit skena ovanför centralen?
Går man genom skenan med EKK kabel (eller vad dom heter) behövs skydd för kabel genom plåten?
 
Funderar på om man kan värma behållaren till wc, den sitter i fixturen.
Ska ju ha toan i hörnet och behållaren är lite stor åt ett håll, så tänkte om man kunde värma och trycka in den lite... 🙂
Som det är nu blir det kanske 70cm i hörnet, skulle man kunna klämma ihop den så kanske man komma ner till 60 cm vilket är en platta.

Ska kolla vad det är för plast innan jag värmer.
Men den känns rätt mjuk från start
 
Fick litet ryck idag och fick upp resten av tätskiktet i badrummet och började på med innertak i tvättstugan.
Aldrig monterat sånt förut så blev nån youtube video först.

Tänkte bara sätta bärverk idag men fick lite feeling så åkte i lite skivor med 🙂

Nedmonterat taktak med synliga reglar, rosa LED-ljus, ofärdigt rum under renovering, ljusinsläpp till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Få se om jag sätter upp duschväggarna imorgon så man får i skivan där.
Dom som saknas till vänster där är det ett fönster och väggen är ca 1dm längre in så blir ett urkap, till höger går det rör till ett element på våningen ovanför.
Ska dra om dom och ev koppla in golvvärmen i tvättstugan men det är bra varmt där utan värme pga fjärrvärmen så kanske är onödigt.

Köpte en led lampa på Lidl som är 60*60 som får bli belysning istället för plafonden
 
  • Gilla
paralun och 2 till
  • Laddar…
Högst upp i bild så blänker det lite, där är plafonden idag och där tänkte jag sätta Lidl lampan.
Takplattornas indelning är 40-60-60-40 så lampan blir inte centrerad...
Borde bli bättre med 40-30-60(lampa)-30-40, om ni hänger med?
Borde väl gå att få isär delarna i bärverket?
 
Lite mer blev gjort idag, nästa blir väl målning och måtta ut och få en vit plåt gjort, taket ska sänkas ovanför tvätt och torktumlare för att dölja lite rör och skrot

Taklampor, dörr, dusch, kaklade väggar, vita takplattor, inomhus, badrumsinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska göra en liten bänk för att dölja vattenmätare och fjv rören

. Rörledningar och vattenmätare med diverse föremål i oordnad miljö, eventuellt under renovering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Söderslätt och 3 till
  • Laddar…
Åkte på cirkpump byte på kvällskvisten

Hämtade en ny på Dahl, tur man bor på en ort där det är kvällsöppet 😄, och bytte

Uppvärmningssystem, rör, mätare, värmepumpens kontrollpanel, elektrisk utrustning, underhållsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
Rensa lite i elen imorgon så kan det nog bli bra

Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, rör, och hyllor. Belysning overhead. Obestämda föremål. Bilde är upp och ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle gjort klart taket igår men blev nöjen istället

Snöskoter på snötäckt landskap under en klarblå himmel, lutande perspektiv, med berg och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbe9012 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.