AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du tänker väl på var skarvarna landar. Tex i relation till toalett och armaturer. Måste centrera!
Nja jag är inte så noga så med det..

Iom att det är storformat och ett ganska litet badrum så blir det lite som det blir, det är inte snyggt med småbitar längs väggar tex bara för att en blandare måste sitta exakt centrerad.

Toan blir i hörnet, någon möbel till vänster, tvättmaskin till höger och duschen längre in till höger.

Tex så blir det 2 st plattor där duschen är (utanför är det 3st) så dom blir helt off från övriga golvets fogar, men det ska jag prova lura till så det blir bra. Höger vänster fogar alltså, framåt bakåt blir det rätt, svårt förklara.

Har inte ens bestämt vad det blir för väggplattor än :oops::D
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nja jag är inte så noga så med det..

Iom att det är storformat och ett ganska litet badrum så blir det lite som det blir, det är inte snyggt med småbitar längs väggar tex bara för att en blandare måste sitta exakt centrerad.

Toan blir i hörnet, någon möbel till vänster, tvättmaskin till höger och duschen längre in till höger.

Tex så blir det 2 st plattor där duschen är (utanför är det 3st) så dom blir helt off från övriga golvets fogar, men det ska jag prova lura till så det blir bra. Höger vänster fogar alltså, framåt bakåt blir det rätt, svårt förklara.

Har inte ens bestämt vad det blir för väggplattor än :oops::D
The Devil is in the details
 
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
The Devil is in the details
Är man innanför tullarna så misstänker jag att en sådan sak är "oerhört" viktig för att imponera på grannskapet. "Status" med ett annat ord om man för sig på StureP.

Men så fort du kommer utanför tullarna fallerar det stort.

Status på bonnvishan har aldrig varit att linjer ska passa in exakt med en blandare i kakel/klinker.

Äkta livskvalitet kan man aldrig förklara, för det har inte med materiella tingest att göra.
 
  • Gilla
SC Aero och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
The Devil is in the details
Vet inte om det är så noga i en hyreslägenhet?
Jag kommer naturligtvis att mäta och kolla för att få det så bra det går men man kan dusch utan att blandaren är centrerad :D
 
nino nino skrev:
Vet inte om det är så noga i en hyreslägenhet?
Jag kommer naturligtvis att mäta och kolla för att få det så bra det går men man kan dusch utan att blandaren är centrerad :D
Bra standard ändå för hyresrätt :)
 
Krilleman Krilleman skrev:
Är man innanför tullarna så misstänker jag att en sådan sak är "oerhört" viktig för att imponera på grannskapet. "Status" med ett annat ord om man för sig på StureP.

Men så fort du kommer utanför tullarna fallerar det stort.

Status på bonnvishan har aldrig varit att linjer ska passa in exakt med en blandare i kakel/klinker.

Äkta livskvalitet kan man aldrig förklara, för det har inte med materiella tingest att göra.

Nej jag är mer noga att få dagar som i inlägg #433 och #434 än lägga en dag på att få blandaren på rätt ställe :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bra standard ändå för hyresrätt :)
Det ska det väl vara, bygger oftast som jag själv skulle vilja ha det... På gott och ont :D
 
nino nino skrev:
Det ska det väl vara, bygger oftast som jag själv skulle vilja ha det... På gott och ont :D
Får du tillbaka pengarna dock? Folk som bor i hyresrätt vill väl ha så billigt som möjligt och har inget emot plastmatta
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får du tillbaka pengarna dock? Folk som bor i hyresrätt vill väl ha så billigt som möjligt och har inget emot plastmatta
Vet inte? Jag kan göra jobbet själv när det är plattor, ska det vara matta så vill jag nog anlita nån och då kostar det...
Rimmar egentligen illa med mitt inlägg om dagar på skotern men jag bygger bara på regniga dagar säger vi :)

Först lägenheten vi byggde för 12-13år sen där får vi fortfarande höra "men vilken fin lägenhet" "lätt byns finaste hyreslägenhet" osv så nåt rätt bör jag ha gjort.
Den jag bygger nu ligger 100m från centrum, har sol på baksidan hela dagen, markplan, kommer bli garage/carport ev med dörr direkt in i lägenheten, öppningsbart glasparti ut på trallen, 3a och kosta kanske runt 6-6500/mån i varmhyra, troligtvis så blir allt nytt
 
  • Gilla
Söderslätt och 2 till
  • Laddar…
Skoter på förmiddagen och plattsättare på em :D

Snöskoter parkerad i snön, eld i friluftskamin, klart väder, vinterlandskap och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Oavslutat kakelarbete på golv, skyddspapp, smutsiga väggar, konstruktion, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ligger löst än, får väl se när andan faller på och dom blir limmade
 
  • Gilla
moonsire och 10 till
  • Laddar…
Har ett litet bekymmer nu då det är 245 i takhöjd där det är som lägst och plattorna är 60*60.

Sänka taket eller ta spill för 5000 är veckans fråga.
 
Varför inte sluta några dm innan tak, väldigt vanligt med marmor och stora plattor. Plus att det ser trevligare ut.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför inte sluta några dm innan tak, väldigt vanligt med marmor och stora plattor. Plus att det ser trevligare ut.
Gör det verkligen det?
Tänkte att jag sätter en 30-40cm bit längst ner, sen fyller på med hela plattor.
Då är jag på 210-220, kollar hur det ser ut och ev målar resten som du föreslår annars tar jag kostnaden och sätter ända upp (vilket jag tror är finast)
Men det är ju lite surt med 30000 i kostnad för väggen :thinking:
 
Ja, det är vanligt men kanske inte i Sverige för vi är världsmästare i att inte tänka själva :(
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
nino nino skrev:
Har ett litet bekymmer nu då det är 245 i takhöjd där det är som lägst och plattorna är 60*60.

Sänka taket eller ta spill för 5000 är veckans fråga.
Taklist?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.