Nu har jag bestämt att jag skall avsluta ett nästan färdigt projekt. För flera år sedan så gjorde vi ett andra badrum i huset men eftersom det första badrummet fungerar bra så blev jag aldrig klar med duschhörnan.

Jag tänkte ha glasbetongvägg, köpte hem en del material och började, Men då jag inte gjort detta tidigare så stannande projektet med endast några block på golvet. Nu till utmaningen de prov stenar för avslutningen jag köpte 3st av tio nödvändiga hittar jag inte att köpa längre. Så Jag måste få tipps på hur jag skall få till avslutningen. För att äntligen göra klart duschen.

Går det att hitta ”hörnstenar” som är 10X10
Går det på ett bra sätt att ha en ”rak” avslutning och sätta på någon form av list på sidan av betongen så att det sluter tät mot dusch väggen?

Någon som har en annan idé som inte innebär att riva och göra om?

Ofärdig glasbetongvägg i duschhörna med några block på golvet och mosaikplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutad glasbetongvägg i duschhörna med en fråga om att hitta hörnstenar 10X10 cm.
Skapa konto
Hand håller ett måttband mot en glasbetongsten för att mäta dess storlek på ett kaklat golv.
Skapa konto
Ofärdig duschhörna med glasbetongvägg och några block på golvet.
Skapa konto

Åsa Lund
Finns det smalare block som kan stå på högkant för att få rätt total längd på väggen?
Och så ta bort den vita färgen på glaset på fria änden?

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns det smalare block som kan stå på högkant för att få rätt total längd på väggen?
Och så ta bort den vita färgen på glaset på fria änden?
Halv block så blir totala längden rätt men då saknas det ca 2cm mellan vägg och dörr!

Åsa Lund
P PeGe Stockholm skrev:
Halv block så blir totala längden rätt men då saknas det ca 2cm mellan vägg och dörr!
Ok
Kan man bygga på genom att sätta nån list eller nåt mot andra väggen där glasbetongen ansluter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.