Svar: X
Vi har precis flyttat in i vårt två-våningshus och tänker använda oss av en router som ska fördela nätverket till alla i familjen. Det vore kanon om en Archer C3200 kunde hjälpa oss med stabilitet och räckvidd för att alla i familjen ska kunna använda sina telefon och surfplattor/datorer optimalt.
...Och givetvis för att pappan i familjen (dvs mig) ska kunna streama hockey utan konstigheter :)
 
Svar : X
Vi har idag en 7-8 år gammal noname router som hanterar NAS, 2 st TV med CC, Mediabox, surfplattor, mobiler, datorer, elmätare, värmepump, nätverkskameror och larm. Den pallar inte trycket längre, speciellt vid HD stream och/eller 2 streams till olika enheter. Räckvidden på WIFI är skrämmande dåligt då sovrummen ligger på 1 pinne i WIFI, spotify i min Man cave a.ka garaget kan jag bara glömma. Föräldrarledig i ett år så sambon har prioriterat mat och leksaker till barn istället för leksaker till pappa. Var snäll och ge mig kärlek i form av en Archer.
 
Svar: X

Vi har usel täckning överallt förutom möjligtvis 3m från nuvarande gamla router.
Uppkopplingen är lika stabil som en flodhäst överst på en 5m hög 70x70 (tryckt).
Hastigheten kan beskrivas som blixtrande snabb.....om man jämför med ett gammalt 28.8k modem.

Så en ny router hade glatt både mig (garaget, here i come) och frugan (jeeeej, streama serier)
 
Svar: X

Två pre-tonåringar med youtube-intresse och en fru som gärna streamar sina favorit TV-serier kan det bli väl trångt när jag måste sitta hemma och jobba på kvällarna. Det vore underbart om alla kunde göra det de vill trots att jag är tvungen att jobba.
 
X. Tvåkärnig 1 GHz

Trots vårt behov av bättre router så ger frugan inte med sig. "Nu har du fått ditt fiber som du tjatade om, nu får det räcka".
Vad ska man säga.. Det är som att köra Ferrari på en gropig grusväg.
 
Svar X.

Med villa på 2-plan plus källare med urusel WiFi-täckning skulle denna komma väl till pass. Att jag dessutom skulle kunna få nätverk/internet till mitt hobbyrum i det fristående garaget skulle spara mycket onödigt spring med filer på USB sticka till verkstadsdatorn.
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Har nyligen fått fiber indraget i huset. Tyvärr så drogs fibern in vid gavlen på huset så avståndet bort till TV rummet där hög hastighet krävs för streaming är långt.
Då behövs en bra router som klarar av höh hastighet och avstånd.
Hoppas hoppas på att vinna denna, hade blivit överlycklig :) !!!
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Har fortfarande samma gamla router som jag köpte för 6-7 år sedan, den fungerar för det mesta med omstarter då det nitar, men för att få det att fungera riktigt bra borde den bytas ut å det snaraste! :)
 
Svar: X

Vi liksom många andra här är nyinflyttade i vårt nybyggda hus. Vår förra router försvann i flytten och det var nog lika bra med tanke på hur den funkade i lägenheten..
Har precis fått fiber till under så sett vore kanon!
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Precis flyttat till nytt större hus och har nu märkt att det trådlösa nätverket inte räcker så långt då barnen klagar på att det inte finns wifi på deras rum på övervånningen,
Mina barn hade blivit överlyckliga om vi vann en router så dom kan surfa på rummet :)
och vi föräldrar hade också blivit otroligt glada och slippa deras tjat om detta :)
 
Svar X
Vi har precis grävt in fiber så det skulle sitta väldigt bra med en sådan👍
 
Svar: x. Tvåkärnig 1 GHz.
Inom några veckor får jag fiber i min egenbyggda villa.
Vore så skönt att slippa med kablar pilla.
Om jag hade en Archer som skickar ut wifi signalen.
Skulle jag inte oroa mig över utlands samtalen.

😁
 
Hej
Svar: X

Uppkopplad elektronik och barnen över segt internet ylar
Varför går det inte fortare med våra prylar?
Streaming hit och dit och youtube som dundrar
Hur får vi mer ”kräm” är vad en förälder undrar

Med fiber till huset en trippel-band router skulle göra susen
Jag önskar så en kraftfull Archer C3200
Livet skulle bli snabbt enkelt och smärtfritt
Då familjen skulle få tusentals megabit

Vi behöver inte bråka utan kan ta det kallt
När fler enheter över IP kan användas överallt
Larm telefon TV och i framtiden brödrost och kylskåp till och med
Med produkt från TP-Link huset blir framtidssäkert med besked
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Motivering: För att min gamla router skapar irriterande avbrott i princip varje dag :(
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Har börjat intressera mig för streaming av filmer och serier via Netflix och Viaplay.

Det funkar inge vidare dock, det laggar en hel del :)

Eftersom vi har fiber så ligger problemet hos våran slöa router.

Med byte till denna så kommer nog hastigheten går upp radikalt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.