Svar X

Har Ny nätfamilj å bor i skogen men har fiber å de klagas att nätet laggar Tror ALLA skulle JUBLA här i skogen
 
Svar X
Motivering: från att inte ha täckning på övervåningen och köket till att ha full täckning i hela huset skulle kännas som att livet på landet var perfekt!
 
Svar X
Två mobiler, snart 4 mobiler (barnens) ska ha täckning, tv, larmet, apple tv, nät övervakningen... Allt går genom wifi nu för tiden och det räcker inte till hemma. Nytt kök ska snart byggas, då måste man ju säkert koppla upp blandaren... skämt å sido, men wifi räcker inte till hela huset då man har källare. Endast (E)dge i gymmet :(
 
X. Tvåkärnig 1 GHz

Betongväggar. Netflix. HBO. Bärbara datorer, plattor och smartphones. Youtube. SVT play. Stort hus. Gamla accesspunkter/routrar. Behöver jag fortsätta?
 
X. Dual-core 1 GHz.


Vår nuvarande Asus bråkar rätt rejält och jag köpte en ny D-link men den var alldeles för svag i WiFi signalen så den fick El-Giganten tillbaka. Har inte vågat köpa någon ny innan jag kollat upp fakta men den här skulle ju säkerligen lösa mina problem!
Ja, och så lade jag in en uppdaterad länk också så andra kan hitta svaret istället för att kopiera från inläggen ovanför... ;)
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: X

Flyttade på all IT-utrustning till ett bättre ställe men nu har jag inte längre täckning i hela huset.
Med denna så skulle saken vara biff samt att det skulle gå lite fortare på nätet.
 
Svar: X

Som nyinflyttad till ett stort hus med två små barn så finns inte budget för dessa bekvämligheter men ack va skönt det vore att slippa springa ner till tvättstugan för att få wifi-täckningen som behövs för att kolla mailen/vädret
 
Svar: X

Har, som de flesta andra med barn, problemet att det trådlöse inte riktigt räcker till. 2 Barn som streamar till sina rum plus en fru som vill titta på serier när en annan vill spela frampå kvällen är ingen bra kombination med en sliten Telia-router. Så denna routern skulle sitta som handen i handsken milt uttryckt!

Mvh
//Peter
 
Svar: X

Har nu börjat bygga upp med trådlöst bevakningssystem här hemma, där 6 IP kameror kommer ingå, telstick med 15- talet brytare, larm m.m. Tv'n, sonens dator, min dator, mycloud server, 2 surfplattor, 3 mobiler, Wii-spelet.
Tror ni ser vad Routern kommer kunna göra för mig med driftsäkerhet på IT biten, här hemma.
 
Rätt svar är x.

I takt med att ens barn växer krymper bandbredden här hemma. Och för att slippa mer frustration från både barn och vuxna skulle denna vinst vara ett välkomnande tillskott i teknikmiljön.
 
Svar: X
Motivering: Vad är det som alltid är slut den 8e varje månad? Min mobildata!!! Varför? Nuvarande router når inte in till sovrummet! Lägenheten vi bor i är i ett k-märkt hus så kabeldragning är inte att tänka på igenom eller runt de halvmeter tjocka väggarna.
Lösning: En superrouter som denna som elegant skickar data dit den behövs!
Skulle vara så skönt att för en gångs skull få surfa snabbare än 0,1 Mbit efter den 8e! Min fru har samma problem och håller med!
 
Svar X

Vi har alltid upplevt problem med täckningen sen vi flyttade in i huset förra året.
Vi fick fiber indraget i våras och det blev inte bättre. Täckning precis i närheten i routern, av alla 8 rum så är det 2 som har ok täckning resten har noll alt 1 plupp.
Skulle vara gött och testa om det är Telias router som är värdelös..
 
Svar x

Min dator är inte trög men den blir trög pga routern, det hänger s........ig. Jag återkommer,den har h...ängt sig.
 
Svaret är X

Motivering: Har provat ett antal routrar och varianter för att få ordning på täckningen hos oss. Lika grymt besviken varje gång, nu senast på ett par ubiquiti unifi som inte levererar vad jag önskar :mad: så nu står hoppet till denna, positiv som jag är :D
 
Svar : X

Två tonårsdöttrar som älskar Netflix och jag vill lyssna på musik i bastun som tyvärr är lite utanför nuvarande routerns täckningsområde för tillfället 😞 Men med en archer så borde det lösa sig ..... 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.