Svar: X

Motivering: Jag hade ingen aning om att ett korsvirkeshus från 1752 fungerade som en Faradaybur men så är tydligen fallet. Ingen router jag har testat hittills klarar sig igenom de tjocka stammarna huset är byggt av.
 
Svar: X

Motivering: Om den kan hjälpa oss med täckning i vårt gamla stenhus (med tjocka väggar).. så vi faktiskt når den - ja, då skulle ingen vara gladare än jag!

Just nu känns det ganska omöjligt att får det att funka, trots evigt meckande med tekniken..
 
Svar X.
Bilderna nedan talar väl för sig själva, första bilden är WiFi med datorn 2 meter från routern, den andra med kabel.
Fick fiber förra våren, tecknade oss för 100, WiFin på första routern var katastrof, kom sällan över 10, stendött i källaren och ute på tomten, även på altanen 4 meter från routern, i 50 tals hus med vanliga fönster.
Fick besök av leverantören som undrade om vi var nöjda, Nä sa jag, routern är skit. "tecknar ni 250 får ni en helt annan router som kommer lösa problemet"
Blåögd som man är tecknade vi på det, så nu sitter vi och betalar hur mycket som helst för ingenting.
Den gamla routern till kopparkabeln gav 30-35 stadigt med samma hastighet i källaren och ute på tomten.

Skärmbild av internetanslutningens hastighetstest med låga resultaten 17,63 Mbit/s nedladdning och 11,77 Mbit/s uppladdning.

Skärmbild av hastighetstest med höga bredbandsresultat, 316,34 Mbit/s nedladdning och 123,27 Mbit/s uppladdning.
 
Svar: X

Fick in fiber i kåken för några månader sedan och kopplade in min gamla router och till mitt stora förtret så var den både föroldrad och långsam. Har nu lånat en av en kompis tills jag skaffat mig en bra och snabb router men för det första så vet jag inte riktigt vilken jag tänkt köpa och för det andra så har jag inte fått tummen ur. En vinst här hade således befriat mig från d bekymmer och så hade jag kunnat lämna tillbaka den gamle routern till min käre vän.
 
X - dual core

Jag vill kunna dassa.
Med tjocka betongväggar går inte det och vara uppkopplad samtidigt.
 
Svar: X

Varat fiberbredband gör oss ej rättvisa med routern som vi fick för fem år sedan. När grannen kommer hem och börjar laga mat i sitt kök så halveras signalstyrkan. Det har visat sig att deras toppmoderna kök stör ut vår router. Vi brukar grilla tillsammans och skoja om vem som skall betala för en ny trådlös routet. Ännu har ingen ny router kommit in i vårat hem.
 
Svar: X

Jag är en informationsknarkare, när nedladdningstakten sjunker smyger sig depressiva känslor över mig, såsom om livet är i fritt fall. Att vara förpassad till slörouters förlorade land är en misär jag har svårt att se att någon förtjänar, allra minst jag! Skänk min själ frid och ro med er bredbandsfrikostiga antennoblat och låt mig få uppleva mitt livs höjd i informationsfrekvensernas frenetiska arbete. Gör mig den äran att få vinna den tävling som skall göra mig upplyst och vi blir samtliga vinnare istället för en långtidssjukskrivning som belastar samhället med diagnosen bredbandsanorexi.
 
Svar: X

Vi går nu mot mörkare tider, vilket ställer mycket högre krav på fiber.
Trådlöst som fungerar är dock ett krav, speciellt när man sladdarna haft av.
 
X. Tvåkärnig 1 GHz

Med en Asus rt66 så täcker inte wifi hela huset. Undrar om denna är bättre? Skönt att slippa barnens kommentarer "det bryts" och "det laggar asmycket"
 
Svar: x 2 kärnig 1GHz
(Länken funkade inte så det blev att söka på egen hand)

Motivering: Med nytt bredband i vårt hus
Krävs en trimmad router till vårt brus
Att den sedan ser så fräck ut
Gör säkert att den har lite extra krut
 
Svar: X. Tvåkärnig 1 GHz

Läcker design. Den ser ju ut som ett rymdskepp! Coolt.
 
Svaret är X.

Då vi bor i en hyreslägenhet som förvaltas av en myndighet kommer vi aldrig få tillgång till fiber, enligt dem. Utan vi får nöja oss med ADSL via Televerket. Då lägenheten är låååååååååång, ca 30 meter och 12 m bred på sina ställen och jacket där routern måste vara inkopplad i sitter i ena yttersta hörnet har vi bra trådlös uppkoppling i halva lägenheten på ett ungefär. Vi har ännu inte hunnit tittat på hur vi kan förbättra detta då vi flyttade hit i somras. Vinner vi, löser sig problemet vips.
 
Är arbetslös med dåligt med pengar.
 
Svar: X
Varför? Ytterligare ett sätt att imponera på barnbarnen!
 
Svar: X

Gamla prästgården våran snart fiber ska få, vad skönt det vore om hastigheten, säkerheten och pålitlighet kan garanteras då. Xbox, Playstation, telefoner och paddor ska samsas i etern och då vore det bra om någon gigabit blev över till mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.