Svar: 2
Nytt hus, fiber på gång. Flera uthus med metall- och träverkstad, smedja, 2 växthus, garage. Behöver kunna läsa instruktioner m m på Nätet när vi håller på med våra hobbyer!
 
Svar: 2

Motiveringen är kort: mitt hus är stort, väggarna är tjocka och mitt behov av en router i världsklass är enormt!
 
2. 3 200 Mbps

Min sambo har precis börjat med silversmide och sitter ute i vår snickarbod på kvällarna. Hon skulle verkligen ha nytta av att kunna sitta därute och kunna kolla på youtube efter inspiration till hennes nya smycken!
 
Svar:2 "3200 Mbps"

Vi har ett hus med väldigt dålig teckning i, hade varit roligt att se vad en RT-AC3200 router hade kunna göra i jämförelse vad jag har i dag.
 
Svar 2, 3 200

Jag har i alla år haft ganska skräpig internetutrustning, sådant man får från diverse leverantörer.
Men nu är fibern på väg in och jag ser fram emot hastigheter som tillåter streaming till fler än två enheter samt och inte minst lika viktigt, ett wifi som räcker längre än till ytterdörren. Jag kanske t.om. kan få lite täckning i verkstan/snickarboden så jag kan lägga upp lite bilder här forat..
 
Svar 2.

Fem personer i familjen, det blir mycket plattor, telefoner, laptops, datorer och mer som ska snacka över etern! En sådan här hade suttit fint för att få familjelivet att flyta på ännu lite smidigare.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn router med 6 antenner och senaste standard

[bild]


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2

Jag behöver få digital frid i mitt hem med tonårsbarn som kräver 100% hastighet i hela hemmet, därför vill jag vinna lösningen på mitt problem.
 
Svar 2!
Vi har just renoverat klart vårt hus under ett års tid och skall precis till att gräva in fiber i huset. Då vi även planerar flera smarta nätbaserade lösningar i huset vore denna router suverän att starta upp huset med!
 
Svar:2
Äntligen en router med lite "styrka" Ser fram emot att testa denna och se om bandbreddsproblemen I WIFI nätet elimineras.
Det är skäl nog för att jag sj´ka bli en vinnare
Mvh Bengt
 
Svar: 2 3200Mbps.

Nu när tummen äntligen har lossnat och vi har valt fiber leverantör så är det dags att uppgradera resten av det trötta nätverket här hemma. Tror att hela familjen skulle kunna njuta av hastigheten i denna Router istället för den gamla trötta Netgear som fungerade knappt till det lika trötta ADSL abonemanget. Sen tänker jag att det passar bra med en rejäl föräldrakontroll nu när barnen börjar att utforska "nätet" på egen hand.
 
Svar: 2

Jag är fattig och får alltid använda begagnade grejer som blivit över hos någon annan. Vore underbart att få en stabil, snabb och säker router som nav i mitt lilla nätverk så att jag kan uppgradera mitt bredbandsabonnemang från dagens 10Mb
 
Svar: 2

Jag och min sambo har precis köpt fritidshus, och den här routern hade gjort sig bra när vi så smidigt som möjligt ska modernisera huset. Slipper gärna dra kablar i onödan!
 
Helt OT:
Jag är helt nöjd med min nuvarande router/AP, fast den bara har två antenner,
och tänker inte slåss med er andra om denna trofé.

Men kan någon förklara varför det skulle vara bättre med sex antenner?
Och vad blir det nästa år? Åtta antenner? Tio? Varför :thinking:
 
  • Gilla
Mikael.S och 1 till
  • Laddar…
Svar: 2
(3167 Mbps)

Motivering:
Routern jag har är skit och trots att det är senaste firmware på så fungerar inte 5g mer än ibland.
Skulle därför behöva en ny...
 
Svar : 2

När jag nu fått fibern installerad måste jag ju kunna visa upp mina grejer med status & då krävs ju en router ifrån asus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.