SVAR 30 liter

Har planer att spackla och slipa om våra väggar då de är buckliga och inte släta.

Ett bra underlag krävs för att få det fint och då behöver man slipa massa spackel, detta damm fångas lätt upp av denna dammsugare utan att ta skada.
 
Svar: 1) 30 liter
Fixade med båten och sög vatten med gamla dammsugaren. Ställde den på badbryggan för att tömma den, men lämnade den obevakad för en stund. En liten våg och dammsugaren for i sjön och ”brann upp”.... Behöver...en ny.../Max
 
Rackartekla
Ååå vad gärna jag skulle vilja ha den.
Just nu river vi köket och en grovdammsugare skulle passa både nu och sedan.
 
Ånej, jag har ju redan en sådan fantastisk maskin, lätt att hålla reda på munstycken, påsbyte på några sekunder, smart grovfilter rensning och ett härligt sug. Någon annan får bli en nöjd ägare, jag får fortsätta leta efter katten som hörs någonstans men inte går att finna.
 
  • Gilla
Rackartekla
  • Laddar…
Svar 30 liter.

Jag skulle gärna ha denna dels till att använda till mina maskiner som så skulle få en sug som går igång automatiskt när jag startar maskinen, men även som hjälp vid städning i mitt projekt när jag ska bygga man-cave.
 
Nr 1, 30 liter.

Verkar vara precis det jag saknar nu när jag håller på bygga garage och övervåning i vårt hus. Den hade gjort sig bra.
 
L
Svar: 1. 30 liter

Om jag vann skulle jag ge dammsugaren till min duktiga man som rivit vårt badrum inför en kommande renovering. Tror han skulle bli jätteglad och det skulle underlätta jättemycket för honom nästa gång han gör något sådant.
 
A
Svar 1: 30 liter


Motivering:

Huset är inte premium, det saknas en del.
Det ska därför rivas och förnyas utan att bli fel.

Olika arbetsmoment komplext eller lätt.
Alla kräver de verktyg, ja det måste bli rätt.

Dammet bildar ofta först en dimma.
För att sedan lägga sig som en hinna.

Att städa upp mitt skräp minskar mycket gräl.
Varför ska man göra frun ilsken i sin själ.

Visst har man hört en hel del gnäll.
Till vanliga dammsugaren inte varit snäll.

Damm som direkt försvinner blir mycket fräckt, inte ens oroa mig över vattnet som på golvet läckt.

Allt trist hoppas jag få slippa.
Om Kärcher en grovdammsugare kan shippa.



God jul (y)
 
Svar: 30 liter. Ja har precis köpt hus så de vore ju en dröm att få en super bra damsugare när vi skall slipstrappen i huset håller tummarna
 
1. 30l

Frugan gillar inte att jag har sönder hennes Electrolux var 3månad!
 
Svar 1 30 liter.

Håller på och renovera ett hus där samtliga väggar, ytter och inomhus, är av blå betong (se min tidigare tråd) och med en liten påväg (ankomst i april) så känns det extra viktigt att kunna dammsuga ordentligt efter rivning eller borrning. Vill juh inte sprida det vackra blå radon dammet mer än nödvändigt.
 
Svar:
1. 30 Liter

Gör motiveringen kort: Granen har börjat barra rejält efter 1 dygn inne, så det behövs en grovdammsugare... Dessutom lär den behövas till stundande husköp ;)
 
Svar: 1. 30 liter

Jag har köpt två billiga dammsugare. Ångrar mig väldigt mycket att jag inte satsade på kvalitet ifrån första början. De blir aldrig speciellt rent och man får hela tiden gå över flera gånger. Hade ju varit fantastiskt att kunna med gott samvete skicka av dessa budget alternativ och ersätta med en kvalitetsmaskin :D

Tyvärr har jag inte bättre motivering än så. Men använd lär den blir. Mitt dubbelgarage ser förjävligt ut :)
 
J
Svar 1, 30liter

Min favoritplats i hemmet är garaget. Dit går jag när jag behöver fly från vardagen. Att renovera en motorcykel eller bara spika ihop en fågelholk lite snabbt får en att enkelt koppla bort stress och arbete.
Men för att garaget ska förbli en oas krävs det att det är städat! Sågspån, skit som bilar drar in m.m. ska så snabbt som möjligt avlägsnas. Sopkvasten har jag gett upp, den flyttar ju bara dammet upp i luften. Testat med vanlig dammsugare, men den mådde inte alls bra av det.
Har önskat mig en grovdammsugare av tomten ett par år nu, men antagligen inte varit snäll nog. Denna jul hoppas jag nu lite extra på att jag varit tillräckligt snäll, då jag efter inspiration från forumet tagit mig på att själva göra en del av vårens badrumsrenovering. :)
 
Svar: 1. 30L.

Jag vet inte om det är jag eller vår nuvarande "byggdammsugare" som är mest less på den andre, men tveklöst är att den lever på övertid sedan min far köpte den på 70-talet(?), och den börjar avge allt mer ansträngda läten... En riktig byggdammsugare med kvalité som denna Kärcher vore en sån välsignelse, oavsett om jag sågar trä, bilar betong eller skrapar puts!
Gammal orange byggdammsugare med sliten yta och ansluten slang, på rödrosa matta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.