Tormek T8 slipmaskin är min favvo produkt.

Nu är det jaktsäsong och knivarna används mycket och blir slöa. Med denna kan jag återställa dem och bli vassare än när de var nya.
 
I huvudet har jag redan använt den massor. Frun vill att vi ska byta färgsystem på huset vi köpt. I huvudet har jag redan låtit Metabo LF 724 S fräsa bort plastfärgen så att hon kan få måla med linoljefärg. Det är en helt fantastisk maskin. Bara i mitt huvud än så länge. När barnen blir något år till så är det händerna som kommer säga att den är fantastisk.
metabo-lf-724-s-lackfras-med-plastvaska-710-w-1110040
 
Eftersom jag varit inne på Proffsmagasinet o kollat lite då o då. Så såg jag att detta är nog det jag behöver mest!
dewalt-dwe7485rs-xc-bordscirkelsag-med-sagbord-2310082

Men nu var ju frågan vilken min favorit är. Då måste det ju vara den maskinen jag använt mest när vi renoverat huset.
dewalt-dws777-kap-och-gersag-if11805
 
dewalt-dcd791p2-skruvdragare-med-50ah-batterier-och-laddare-jt11814-2

Skruvdragare är det verktyg jag använder allra mest. En DeWalt som inte väger för mycket med ett extra batteri gör att man kan jobba hela dagen med den.
 
makita-dss610z-cirkelsag-utan-batterier-och-laddare-jf14553-2

När jag började renovera huset använde jag en sticksåg till det mesta, men efter jag införskaffat denna cirkelsåg från Makita har sticksågen mest fått vila i lådan. Två altanbyggen, helt ny övervåning med ändrad planlösning och många fler projekt har den hjälpt till med. Föredrar den oftast framför kap/gersågen också då den är smidigare att flytta med sig.

Hoppas på denna vinst då jag tänkt lära döttrarna på 4 och 7 år att åka skidor i vinter :D
 
en rejäl klyvyxa så man kan hålla brasan varm ,det värmer både kropp,själ och kärlek.
hultafors-kly-sv-klyvyxa-900-g-500-mm20-2870029
 
Ett verktygspaket från Milwaukee skulle lyfta tillvaron för en hemmaamatör med lite för enkla verktyg idag!

milwaukee/milwaukee-m18-bpp2d-402c-verktygspaket-jx22121
 
Dags att köpa nytt av mitt mest använda verktyg, och då är denna favoriten. En ordentlig kap- & gersåg i välbyggd kvalitet, men likväl väldigt prisvärd! Denna står överst på min önskelista i år:
dewalt-dws777-kap-och-gersag-if11805
Sen kan man bara hålla med många andra här. Är man hemmafixare har man hjärtat öppet för sååå många funktionella verktyg, och det kommer ständigt nya behov och då nya verktyg som mer än gärna välkomnas i samlingen.
 
dewalt-dcf894n-mutterdragare-utan-batteri-och-laddare-2310089

Dewalt mutterdragare DCF894N;
Den ligger mig varmt om hjärtat då den är en present från min fina sambo.
Jag trodde aldrig jag behövde en, byta däck kan jag göra med ett fälgkors utan att det tar särskilt mycket extra tid, men den är så bra att den under hela sommaren förvarats i familjebilen så att jag antingen har den med mig eller tillgänglig hemma. Den har iår varit en nyckelspelare i ett altanbygge, ett förrådsmontage och ett flertal småsysslor som att byta skär på snöplogen och en stabilare fastsättning av en nedkörd brevlåda.
 
En maskin som har gått varm i mitt garage är min sänksåg
FESTOOL TS 55 FQ-Plus
Så fort jag ska såga i skivmaterial så kommer sågen fram, visst det krävs noggran mätning men det blir alltid perfekta resultat. Har använt cirkelsågen tidigare min den ligger mest och samlar damm numera. Har byggt kök, boxen till en A-traktor och mycket annat.
 
Har under sommaren byggt vinterisolerat uterum och ett verktyg jag inte kan arbeta utan är en grön krysslaser. Förstår verkligen inte varför jag inte köpt detta hjälpmedel tidigare:
dewalt-dce089d1g-korslaser-med-gron-laser-cq11818
 
Denna verktygslåda får en verkligen att känna sig som en liten grabb i pappas snickarbod igen. Praktisk är den också! z-530200160-verktygslada-stalplat-bla-3-fack-530-mm-3055823
 
Under 2022 så är ambitionen att bygga klart ett påbörjat hönshus - men framförallt en hönsgård som kommer att kräva en hel del arbete med metallramar (vilket blir första gången jag jobbar med metall). Så har funderat på denna ett tag nu:

bosch-gws-18v-15-c-vinkelslip-med-l-boxx-utan-batterier-och-laddare-2300260

...som verkar grym och kraftfull. Speciellt smidig då jag redan har några Bosch Pro-batterier. :)

Oavsett, ha en riktigt bra kommande helg allihopa och ta det försiktigt i snövädret! ;)
 
Det måste såklart bli ett paket med borrskruvdragare och slagskruvdragare. Utan dessa går det inte att göra någoting vettigt för en hobbysnickare som jag :)

dewalt-dck211d2t-verktygspaket-jx21801
 
Av de verktyg jag handlat på mig under min nyligen genomförda resa från träslöjdsalumn till amatörhusbyggare är ändå min favorit lillcirkeln från Hikoki. Så oerhört smidig men ändå kraftfull och användbar till nästan allt. Klockren!

ProductImage28853385.jpg
hikoki-c18dbl-cirkelsag-utan-batterier-och-laddare-2330076
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.