Äntligen får jag möjlighet att tipsa om världens bästa korslaser:
dewalt-dw088cg-korslaser-cq11809
Med denna lasern har vi bygget en enorm vedbod, satt upp tavlor, byggt två altaner, kaklat och en massa andra saker. Enkel att använda, alltid korrekt, tydlig laser och det bästa är att den inte ens behöver stå helt plant dvs den levlar själv upp sej, En otrolig uppfinning och helt klart det bästa vi har i vår enorma verktygslåda. Liten men gör storverk!
 
Smidig, låg vikt, enkel att ta med sig på olika projekt.
Med XPS såglinjesystemet blir det både ljust vid arbetsområdet och det som kapas blir helt rakt, hjälper mig som hemmafixare som egentligen har tummen på fel ställe..

dewalt-dws774-kap-och-gersag-if11804
 
Förra sommaren hände det. En långvarig dröm gick i uppfyllelse och vi köpte ett alldeles eget torp, mitt ute i de småländska skogarna. En ljuvligt fridfull oas där saker kunde göras i sin takt. Och en av sakerna som behövdes göras var att ta hand om träd i alla dess former. Några skulle fällas, andra skulle kapas upp, vissa skulle trimmas och så vidare, och så vidare… Eftersom vi bor i lägenhet annars ägde jag ingen motorsåg men svärfar hade en vi kunde få, då han citat ”ändå aldrig använde den”. Och det förstår jag verkligen. Modellen är eldriven, med sladd (suck) och inköpt i en affär som börjar på J och rimmar på ”kula”. Jag vill inte klanka ner alltför mycket på det stället och det finns säkert bra saker där också (har jag hört), men den här apparaten var sannerligen inte deras mest lyckade. Jag vet inte hur många gånger jag fått återplacera den där j*vla kedjan efter att den hoppat, och till slut blivit tvungen att försöka förbättra fästet med allsköns upptänkliga hemmalösningar, med ganska liten framgång. Utan förvarning har också proppar lösts ut trots liten eller ingen belastning och på det hela taget har den var ungefär lika rofylld att använda som att försöka meditera mitt i ett sockerspeedat barnkalas på valfritt lekland. Alltså nästintill omöjligt och otroligt irriterande. Men så, i början på sommaren, bestämde jag mig. Nu fick det räcka. Jag satte mig ner och klickade hem en sprillans ny elmotorsåg (MED BATTERI OCH INTE SLADD, OTROLIGT!).

ewalt-dcm575x1-xr-flexvolt-kedjesag-med-batterier-och-laddare-je11800-1

Och herregud vilken SKILLNAD! Jag är ingen motorsågskonnässör, men denna maskin fick mig att gång på gång utbrista små glädjerop när jag kapade den ena stammen efter den andra. Vilken dröm att handskas med! Kraft så det räcker och blir över och samtidigt så lätt och smidig. Timslånga sejourer som jag ALDRIG hade gett mig på tidigare är nu något jag ser fram emot! En otrolig apparat - TACK för det DeWalt!
 
Hej ⭐️

Jag har nyligen beställt Hide-a-lites fasadbelysning från Proffsmagasinet. De va överlägset bäst i pris och FORT gick det att få paketet. Supernöjd ☺️⭐️

hide-a-lite-milo-i-gu10-vaggarmatur-ip55-vit-2817961

Hoppas vinna takboxen då vi precis blivit 4 i familjen och farmor och farfar bor 50 mil härifrån. Vet inte hur vi ska få plats med barnvagnar mm

Trevlig adventshelg på er! :) ⛄️⭐️
Sandra
 
Det är dags att uppgradera skruvdragaren och nu har jag snöat in på Festool, jag skulle välja
festool-t-183-hpc-40-i-plus-skruvdragare-med-batterier-och-laddare-1122928
 
6309660-5.jpg
Larmsystem NOOKBOX-G2-KIT-4G
Detta blir nästa inköp. Det verkar vare ett larm som har lätt att integrera med smarta hem och annan utrustning, dock relativt ungt på marknaden och begränsat med tester och recensioner om det.
 
Svårt att välja favoritprodukt i det gedigna utbudet. Speciellt när jag har en hel önskelista nu när jag flyttar från lägenhet till hus. Det som ligger högt på listan är att ändra från självdrag till ett Ftx-system för att säkerställa en god ventilation året om. Jag ser att proffsmagasinet har bra pris och bra tillgänglighet på kvalitativa Acetec.

acetec-evoair-a170t-ventilationsaggregat-3069384
 
Hej, efter som jag har en 12V stuga så är detta kit ett måste. Batterierna laddas via en omvandlare och sedan är det bara att jobba på.

dewalt-dck551p3t-verktygspaket-jx21803
 
En sån här skulle jag behöva till min tomt.. Greenworks Optimow 15 är en robotklippare som skulle klara av att klippa min gräsmatta..
greenworks-optimow-15-robotgrasklippare-1500-kvm-gsm-och-app-kompatibel-3085457
Tänk att få bara kunna ligga i solstolen och se på när gräsmattan blir fin... Det skulle vara Sååå skönt!
 
En produkt som jag verkligen uppskattar här hemma när man snickrar diverse saker är ett par schyssta hörselkåpor. Det är viktigt att vara rädd om hörseln och dom är alltid med vilket verktyg man än använder.

3m-peltor-litecom-horselskydd-med-komradio-hjassbygel-kh15965-1
 
BOSCH 1600A016BL (en kniv)

Billig, enkelt men kraftfull. Pappa blev avundsjuk så jag fick ge honom min och köpa en ny. Kanske inte den mest fräna saken men jag känner mig nog lite extra glad varje gång jag får använda den.
 
bosch-gll-3-80-korslaser-med-alkaliska-batterier-cq17021

Detta skulle vara inhandlat för länge sedan. Flyttat in i nybyggt hus och satt upp tavelvägg, hyllor, skrivbord mm. med ett billigt vattenpass och det blir aldrig riktigt rakt och bara en massa svordomar. En sned hylla gör en deprimerad varje gång man går förbi.

Mvh Daniel
 
Något man ofta behöver göra i sina projekt är att kapa och då också med något som gärna gör det lätt och bra.

Köpte mig en Festool sänksåg efter mycket forum läsande. Ångrar det inte en sekund!!

festool-ts-55-f-mt-edt-21-sanksag-med-sagklinga-1050-w-1123091

/lycka till med era projekt
 
Varje gång jag ser en sån här maskin funderar jag allvarligt på att skola om mig. Har hänt att jag har hittat liknande maskiner med nyckeln i och har tagit den på en provtur i sjukhusets korridorer. Jag kände mig både som en kung men samtidigt lite busig. Nu är det tyvärr inte lämpligt för mig att köpa en sådan då den antagligen skulle gå hårt åt parketten hemma. Men en kan ju få drömma… Självgående Kärcher sopmaskin för professionellt bruk med sittplats och gula borstar.
karcher-km-100100-r-bp-sopmaskin-2440383
 
Lätt!
Har nyligen köpt hus (från -64) och en hobbyelektriker har kopplat runt sladdar och haft sig (japp, kaos och åter kaos). Man vet inte riktigt vad som är inkopplat och vad som inte är inkopplat. Men som tur är så har denna räddat oss ett par gånger:

fluke-t150-spanningsprovare-2260031
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.