Svar x
Med barn som börjar bli stora och "fria", skulle det kännas tryggt att inte behöva skicka med nycklar med dem. Vem vet var de hamnar.
 
R
X den ersätter vredet på insidan

Som barn slarvade jag bort allehanda nycklar, slutade med en kätting som hängdes runt halsen med nycklarna.

Nu är jag vuxen och har 2 små barn, dom verkar ha fått pappas tappa-bor-saker gener :D

Men mobilen är de sista dom slarvar bort, så med detta lås skulle borttappade nycklar vara ett minne blott
 
Detta ligger helt i tiden. Eftersom jag är intresserad av teknik och framförallt teknik som förenklar vardagen är detta något som passar mig och min familj ypperligt. Jag har tex. bil med keyless, smartpluggs som styr belysning, sensorer som tänder ljus vid närvaro, larm som som styrs av app etc. Resultatet har blivit att jag jag har påverkat min bekantskapskrets som inte är lika intresserad att investera i liknade lösningar, ett skyltfönster helt enkelt. Ser framemot att koppla in ert system i min dörr och visa mina vänner lite om mer om framtiden.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Vi funderar på att skaffa smart lås då vi inte har full koll på var alla nycklar befinner sig. En bonus är ju att direkt i mobilen få reda på mellan vilka tider exempelvis hantverkare har varit i huset.
 
Svar x

Funderat på detta ett tag. Med små barn är det perfekt att kunna låsa och kontrollera att det är låst vis en app.
Då även farmor hjälper till att hämta ibland är det skönt att inte behöva tänka på nyckel, hänt att vi glömt det och då blir det jobbigt.

Sen måste alltid sambon kontrollera att det är låst på kvällen och sliter då nästan sönder dörren. Skönt där med app att bara visa att det är låst.

Hade också en jobbig gång då en hantverkare skulle komma, vinhade gett honom fel nyckelknippa så var tvyngen att åka hemmfrån jobbet för att släppa in.
 
Svar:
X. Det ersätter vredet på insidan

Tonårsgrabbar och nycklar - ingen bra kombo.... Har fått vända eller åka hem flera gånger pga slarv med nycklar. Måste finna en lösning, tror denna pryl "is da shit" för kidsen!
:)
 
Med en bakdörr på garaget som ligger lite avsides och undanskymd är det skönt att kunna kolla den via appen och även kunna släppa in den 12 åriga dottern som glömt sina nycklar eller hantverkare.
WiFi lösningen är en riktig vinnare.
 
Svar x
Äntligen hittar men ett snyggt lås och så passar det inte på ett vanligt modernt assa lås.
Men låset skulle vara utmärkt till det äldre låset på landet som vi är fler i familjen som delar på och då har vi löst allt problem med nycklar som kommer på villovägar.
 
Svar X, det ersätter vredet.

Två barn hemma varav den ena ska börja gå hem själv. Han har tidigare tappat bort en nyckel men aldrig sin mobil. Ett bra lås för honm och ett säkrare för mig.... ☺
 
Svar: X

Har länge tittat på en sådan här lösning till stugan, det känns nästan overkligt bra att det kommer upp som en tävling här! Jag renoverar min sommarstuga och har flera olika hantverkare som kommer och går via utlagd "gömd" nyckel men det känns ju otryggt...

Nu får jag internet indraget inom kort och jag skulle bli *mycket glad* för ett av de fina låssystemen! Det är 8 mil från mitt boende till stugan, tänk att kunna låsa upp och låsa via telefonen, det känns nästan för bra för att vara sant! 😃

När våra barn nu går in i den åldern att de kan åka själva är det ju ännu bättre, superbra lösning!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Woow en sådan lösning behöver jag då man alltid kommer konkande på allt som skall in på en gång.
Man är ju lite envis och vill inte gå två gånger.

Utmaning till er Glue smart har jag dock.
Hur långt ifrån att ha en app i Windows smartphone är ni?
Vi har IOS, android och jobbetelefon Windows phone.

Med vänlig hälsning
Leif
 
X. Det ersätter vredet på insidan


Säger bara... tre barn (killar)... Jag mer tankspridd än professor Kalkyl. Nycklar?
 
X. Ersätter låsvredet på insidan.

Huset har begåvats med en inte helt optimal planlösning som bland annat medför att det finns 6 st ytterdörrar + 2 st garageportar som som vi ska se till att de är låsta när de ska vara låsta, som tex på kvällar, när vi reser bort mm.

När vi reser bort uppstår alltid samma situation och inte sällan när vi kommit en bit på vägen, frugan frågar mig;
- har vi låst alla dörrar? Det händer att man själv blir osäker på om det blev låst eller om man bara tänkte på att låsa! Tyvärr har det någon gång visat sig att inte alla dörr var låsta! Turligt nog har det hittills gått bra. En dröm som funnits en tid är att kunna komplettera dörrar med ett fjärrstyrbart / övervakningsbart lås. Tyvärr finns andra behov och måsten som får gå före.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Har inte gillat designen på de digitala låsen innan, men denna är snygg och att det dessutom inte installeras något på utsidan av dörren gillar jag. Tycker även att det är skönt att det finns möjlighet att använda vanlig nyckel vid nödfall eller om appen skulle krångla vilket den naturligtvis inte kommer göra :) !!! Vill ha.................
 
X. Ersätter vredet på insidan.

Vore super att kunna släppa in hantverkare, eller bekanta/föräldrar när det behövs. Shysst lösning som inte syns på utsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.