Svar X. Det ersätter vredet(n) på insidan

Att utan strul och med minsta möjliga pul, slippa stå med sin cykel och lirka med en nyckel vore en fantastisk lycka. Den vilken dörr som helst smycka, men bäst av allt är att du styr allt med en app och att bli utelåst du slapp
 
D09
Svar: x

Det är inte alltid man kommer ihåg att vara överallt vid varje tidpunkt så ett komplement till ett kort minne hade gjort underverk i det här hushållet.

Iaf hade sotaren kommit in sist då jag blandade ihop dagarna :x

Eller om man behöver få in ett postpaket som annars lämnas utanför dörren.

Nya möjligheter öppnas och om några få år kanske lilla killen ska åka buss själv :|

Har IF som bolag så det passar fint (y)
 
Svar: 2. Det passar även lås äldre än 1993

Vilken kul tävling, och rätt i tiden ligger den med :)

Motivering:
Håller på med sista tuschen på huset nu och det som återstår är att jag ska försöka sy ihop vårat smarta hem med min mobiltokiga familj, det som saknats är något snyggt och smart system att styra låset i entrédörren, Glue Smart lock skulle verkligen bli pricken över i:et
 
Svar x

Skulle passa perfekt till den nya dörren och
Renoveringen av köket då det kommer springa hantverkare i huset.
 
dragkroken skrev:
X. Det ersätter vredet på insidan.

Vad är det för mening med att alltid behöva motivera varför man vill vinna?
Samtliga som svarar vill vinna och samtliga ser ett behov av den produkt man försöker vinna, annars hade man inte gjort sig besväret att försöka vinna. Ni kan utgå från att antalet som vill ha en Glue "klistrad" på insidan av sin dörr är nästan lika stort som det finns husägare med teknikintresse i Sverige.
Det är ju motiveringen som avgör vem av de som svarat rätt på tävlingsfrågan som vinner :D. Annars hade det varit ett lotteri och fallit under helt annan lag här i Sverige.
 
  • Gilla
ionloo
  • Laddar…
Stort grattis säger vi till Goblinn (både till husbygget och vinst i tävlingen) och till Nikasp som förhoppningsvis slipper problem med krossade rutor och utelåst sambo :D.

Motivering Goblinn: Vi har i 7 års tid letat efter drömhuset. Då det inte fanns ska vi nu till att bygga vårt eget till sommaren som vi själva ritat. Att slippa hålla koll på nycklar i all den oreda som det kommer bli, samt för att underlätta för alla hantverkare som ska springa där dag ut och dag in innan det står färdigt så vore detta låset från Glue en helt makalöst bra lösning! Huset skulle också få sig ett lyft. Ett hus som byggs idag måste såklart ha massa smarta lösningar! Smarta och säkra lösningar för vår trygghet när vi inte är hemma.

Motivering Nikasp: Jag har länge tvekat på Yale Doorman och slutade med att jag inte köpte. Skulle väldigt gärna ta emot ett Glue Smart Lock!

Vi har redan haft två incidenter med inlåst nyckel:
1) I somras råkade sambon låsa in både bilnyckel och husnyckel i bilen. Vi var i torpet så jag kunde inte ens låna bil och åka två timmar enkel väg för att hämta den andra bilnyckeln. Slutade med att Assistancekåren fick knacka en ruta på bilen och 1500 kr i självrisk samt resor till och från verkstad. Då började jag fundera på ett smart lås på riktigt.
2) Andra gången stod höggravid sambo ute i minusgrader och grät med vår hungriga 1,5-åring hon just hämtat från dagis. Jag fick kasta mig på cykeln och spurta hem från jobbet vilket tar 50 minuter. Inte kul, tur att vi har snäll granne så de kunde komma in och värma sig.
 
Detta är verkligen inte sant?! Wow!
En lyckodag för oss verkligen!
Igår blev vår hund dålig så vi fick försöka ställa oas in på att låta honom somna in om han inte skulle gå väcka.
Idag fick han komma hem igen.
Och så vann vi detta!

Tack! Vi lovar att uppdatera när huset påbörjas!
Trevlig helg!
 
nikasp
Jag tackar också så mycket! Återkommer när jag fått låset och haft tid att montera det! Trevlig helg!
 
Svaret är X
Äntligen en enkel och mycket praktisk lösning utan att behöva bygga om dom gamla dörrarna i huset och byta handtag för att få fjärrstyrt lås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.