X. Det ersätter vredet på insidan

Älskar teknik när det verkligen är något man saknar och behöver.
Har letat efter en sådan här lösning länge men inte tyckt de varit snygga eller verkat tillräckligt smarta för vårt hem.
Denna verka ju smidig, snygg och godkänd av försäkringsbolag.
Perfekt nu när barnen börjar bli stora och vill gå hem själva från skolan och lämnar hemmet efter vi åkt till jobbet.
Nu har man ju kolla att det är låst. PERFEKT!!!!!!!!!!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Då vi ska byta dörr så passar det med nytt lås.
 
richardtenggren
X. Det ersätter vredet på insidan

Skulle passa perfekt i vår lägenhet, vi skulle då bli nyckellösa, vilket skulle vara väldigt smidigt. Extra smidigt de dagar vi behöver hundvakt, då kan vi låsa upp, oavsett vart vi befinner oss. Våra Iphones sitter ju som gjutna i händerna på oss båda, så inga problem när vi ska in.

Designen tilltalar oss till skillnad från Yale Doorman. Tyvärr är väl detta inget som prioriterats att inhandla av oss själva, även om det hade underlättat vår vardag. Då högsta prio hos oss är att spara till vårt framtida husbygge.
 
Glue Smart Lock - You don't need the key for success :)
 
Som far till tre barn med funktionshinder inom autismspektrat så vore detta perfekt, barnen behöver ej ha med sig nycklar utan kan själva låsa upp från telefonen!
 
Svaret ä X, dvs det ersätter låset på insidan
Detta lås skulle var mycket praktiskt då vi ofta anlitar grannar för att hjälpa oss se till hset då vi är bortresta
samt då vi anlitar hantverkare så behöver inte grannar kontaktas för att hjälpa till att öppna
 
L
Svaret på frågan är X. Det ersätter vredet på insidan.

Som relativt nybliven förälder är jag mer tankspridd än vanligt vilket gör att jag ofta förlägger min husnyckel. Min fru har gett mig en specialnyckel med blått delfintryck på för att jag lättare ska hitta den, men trots det är jag farligt nära att förlora mina nyckelprivilegier. Det här låset skulle definitivt spara in många pinsamma stunder när jag måste be om att få låna hennes nyckel!

Som en bonus skulle alla blandade släktingar som tittar in då och då kunna ta sig in utan att behöva en egen nyckel, vilket skulle underlätta barnpassningslogistik. Risken är väl att huset blir någon form av skafferi, men man kan ju alltid sätta ett vanligt lås på mat- och vinkällaren...

Supersmart grunka som verkligen hade underlättat för oss!
 
X. Det ersätter vredet på insidan

Stilrent och vackert så vore detta perfekt på vår vackra dörr och för att kunna styra låset när familj, släkt och vänner kommer på besök.
 
X. Det ersätter vredet på insidan

hade verkligen behövt detta då barnen verkar ta det som vana att glömma nyckel så man kan stanna hos kompisar.
 
Precis som alla andra skriver så är X som är rätt svar.
Mitt hem är i stort sett intelligent men det saknar just den här funktionen.
Hittills har jag inte hittat någon lösning jag tycker verkar bra och tillförlitlig.
Men nu! Här är den! Jag önskar att jag fick installera den och få pricken över I :)
 
X . Ersätter vredet på insidan

Jag har precis flyttat nära svärmor. Kan vara bekvämt attt veta när hon är hemma på "besök" så man kanske kan arbeta in lite övertid på jobbet ;)
 
X. Det ersätter vredet på insidan.

Vad är det för mening med att alltid behöva motivera varför man vill vinna?
Samtliga som svarar vill vinna och samtliga ser ett behov av den produkt man försöker vinna, annars hade man inte gjort sig besväret att försöka vinna. Ni kan utgå från att antalet som vill ha en Glue "klistrad" på insidan av sin dörr är nästan lika stort som det finns husägare med teknikintresse i Sverige.
 
X . Ersätter vredet på insidan

Snart kommer barnet att vara i åldern där hon ska klara av att komma hem själv. Skulle vara skönt att veta att det går att låsa upp på distans om hon kliver av skolbussen och upptäcker att hon har tappat nyckeln.
 
X - alltså vredet på insidan. Smart och enkelt.

"Jaha, jovisst. Du är välkommen, men jag kanske blir lite sen."
"Jag måste dra nu! Tokigt att du inte fick med dig nyckeln hit, för du vill väl också komma ut."
"Låste jag?"
" Vi är många, vi ska åt olika håll - och nycklarna räcker inte till."
"Du, jag har fastnat i bilköer. Ta en fika på stan eller nåt. Ja, jag vet att du har flera väskor, men..."
"Ni ska kakla på tisdag och vill komma in. Ok, och min dotter med extranyckel är bortrest. Jäklar!"

Helt plötsligt blir ingenting problem längre.
 
Svar: x
Säkerheten rankas högt gunås
när hemmet stängs med fjärrstyrt lås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.