Vi skulle behöva en driftsäker avfuktare som klarar av en sektionerad grund
Vårt hus är byggt som ett H
 
Svar: 10,4 liter

Vi skulle behöva hjälp att avfukta vår källare eftersom våra Koi (japansk karp) tyvärr inte kan vara ute på vintern. Detta medför 2,5 kbm inne-fiskdamm som tyvärr avger en del fukt. Jag hoppas på att Wood´s skulle fixa det!

mvh Stice
 
Svar X 10,4 liter
I samband med husköp mättes grundens fuktighet och visade förhöjda ( oroväckande värden )
För att slippa ont i magen och ligga sömnlös vore det trevligt med en "elegant problemlösare" som dessutom har fjärrkontroll vilket gör att det går "att ha koll" från soffan
 
Svar 10,4.
Jag har totalrenoverat ett hus från 1946. Huset har krypgrund. När vi startade var grunden vattenfylld och en del tillväxt kunde konstateras. Efter dränering runt huset och en singelbädd täckt med diffusionstät plast är vi av med vattnet. Men det känns fortfarande fuktigt i krypgrunden. Nästa steg blir en fast avfuktare. Det vore guld att slippa kostnaden för denna.
 
10,4 liter.

Nu börjar jag hoppas igen, kan Woods avfuktare vara nyckeln till mitt drömhus?! :wow:
 
Svar: X, 10,4l

Med fukt ner i källarn får han kalla tår, mögel i skägget och alger i hår
Han vägrar att komma, barnet fäller en tår
Men med Wood´s i min källare kommer tomten i år
 
Svar: X 10,4 L

Måste säga att det är intressant med husbygge från flera decennier. Liten stuga som är tillbyggd i två omgångar, alla med krypkrund.

Orginalhuset gediget byggt med vettiga material, Sedan tillbyggt under 60-talet i två omgångar, där det nu under huset i krypgrunden huserar spindlar så stora så katten blir rädd. Tydligen tecken på väldigt fuktigt.

När vi då fick dit anticimex som snabbt konstaterade mögel och svår fukt i båda tillbyggnaderna, så hittade inspektören även en katt. Väl död. Som han vägrade ta ut. Mitt problem är att jag är för stor för att själv komma in i hålet under huset, hustrun vägrar krypa under för alla spindlarna. För att inte tala om katten. Som inte är till mycket till hjälp utan myser hellre vid kaminen.

Så för oss hade det varit en stor hjälp till en friskare hus, en mindre mögel, bättre luft och mindre spindlar. Och en motivering för mig att gå ner mer i vikt så jag kommer in under huset! :)
 
Svar 10, 4 liter
Jag har en avfuktar i krypgrunden , eller hade, för den har lagt av, och jag behöver verkligen ha en. Denna vore perfekt i storlek och prestanda och bleve en skänk från himlen så här i juletider om jag vinner.
 
Svar: X

Helle en avfuktare i grunden än fukt i avgrunden... Ok den motiveringen kanske inte räcker. Men fakta är att vi har ett fritidshus där fukten i grunden överstiger rekommenderat. Huset är ca 64 kvm så den här ska räcka gott för att ställa allt i sin ordning.
 
svar: X. 10,4 liter

Jag måste bryta upp allt golv för att krypgrunden håller inte krypvärdig höjd. Behöver en avfuktare till att hjälpa bekämpa all fukt i blindbotten. Det vore underbart med denna avfuktare som hjälp i vattenklafset.
 
Svar: X) 10,4 liter

Då vi alla vet att en krypgrund är något av en riskkonstruktion i fukthänseende, så har det för min del varit en av de saker som ännu inte blivit åtgärdad, tyvärr p g a ständiga omprioriteringar.
Var på gång att köpa en Wood's nu i slutet av sommaren, men tvingades tyvärr göra ytterligare en omprioritering och satsade på det som då var mer angeläget, dvs att bygga en förrådsbod innan höstens inträde, för att kunna husera alla verktyg, redskap och gräsklippare mm så att dessa inte blir förstörda av att stå ute.
Nästa års kostnadskrävande investeringar blir minireningsverk och takomläggning, så risken är väl stor att krypgrunden bortprioriteras på nytt.
 
Svar: X) 10,4 liter

då jag är en teknik och prylnörd hade denna suttit fint samt att skulle jag nu köpa någon avfuktare i framtiden så skulle det bli woods helt klart
 
10,4 liter
Är nyfiken på om apparaten klarar av att avfukta 1700- talsluft i huset vi köpt!
 
Svar X: 10,4 liter
Ett gammalt hus på torpargrund ombyggt av människor som saknade nödvändiga kunskaper i byggnadsfysik och fuktmekanik.
Så nu skulle det vara skönt med en Woods som plockar fukten ur sommarluften och gör så att jag kan sluta svära över mina föregångare på gården och istället hedra deras minne för det dom gjorde rätt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.