Rätt svar : X 10,4 liter
Vill rädda alla mina tomtar från fukten i vår källare som är gjuten i cement.
Annars kanske inte den riktiga tomten kommer i år, då han anser att jag varit elak på hans lookalikes. Hua! Grymma öde...
 
Svar: X. 10,4 liter

Sambon: "Nja, jag vet inte riktigt"

Jag: "Klart vi ska ha huset, det är ett toppenhus"

Mäklarn: "Klart ni ska ha huset, det är ett toppenhus"

Besiktningsmannen: "För priset är det ett toppenhus"

Sambon: "Okej, vi kör"

----------------------------------------

Dag 1: Upptäcker fuktskada under relativt nyinsatta treglasfönster i vardagsrummet. Plåtarbetet på utsidan är mer eller mindre fuksbygge. Omöjligt att upptäcka utan att slita sönder underredningen .

Dag 2 - Nu (ca 1 månad): I väntan på att ärendets skall plöjas klart och sanering påbörjas blir en underlig lukt allt mer påtaglig i huset. En del bekanta föreslår fuktskadan men jag är skeptisk. Lukten sätter sig även i de kläder vi använt vid renoveringar i huset. Jag gissar att det är krypgrundslukt som tar sig upp. En avfuktare från Woods skulle lägga plåster på min sargade själ och antagligen vrida upp mitt självförtroende några snäpp. Besegra min Nemesis, besegra lukten!
 
Svar: X 10,4L.

Vårt nyligen inköpta hus har inte en krypgrund annat än per definition, det är en fuktgrund. Hjälp!
 
Svar X 10,4 liter

Det vore definitivt välgörande för nattsömnen att veta att man har torrt under fötterna.:D:D
 
Svar: X

Insett att denna typ av avfuktare inte bara förebygger mögelproblem i källaren utan dessutom medför att vi kan använda källaren som torkrum på ett energieffektivt sätt vad gäller elförbrukning kontra antal avfuktade litrar vatten. Vinst eller ej så lutar det åt denna modell för våran del, en vinnare som kommer få kämpa vidare med att avfukta våran tvätt.
 
Svar: X 10,4L

Har ingen krypgrund men ser möjligheten att använda denna i våra två garage. Letar efter något som kan hantera stundtals mycket vatten och klarar låga temperaturer. Skulle vara spännande att se om den kan hantera avsmältningen av snö och blask som följer med in på vintern.
 
Svar: X; 10,4 liter

Vårt drömhus håller på att förvandlas till Drömkåken med Björn Skifs. Ett år har vi hunnit husera här och nu vid kontroll så har vi både läckande tak och för hög fuktkvot i krypgrunden med begynnande mögelangrepp. Lite hjälp på traven att vända trenden skulle vara så underbart att vinna. Får hoppas att något av tomtens paket har Woody som avsändare! :)
 
Svar 10,4 L
Har bott i min villa från 79 nu i två år. Har haft en mätare i grunden hela tiden och ligger alldeles för högt. Jag kommer att göra om dränering, isolera grunden samt lägga ny plast men innan jag kommer/har råd att göra detta skulle en ny Woods göra underverk!
 
Står med vatten till nacken,
hoppas woods kan torrlägga backen.
Om inte så får jag köpa badring,
låta barnen simma kring.
 
Svar: X 10,4 L

Jag skulle jättegärna vilja vinna denna att ha i våran krypgrund! Vi har två småbarn (4 och 1 år) och vi är jätterädda för att barnen ska bli dåliga om de vistas i eller i närheten (dvs i källaren) av krypgrunden. När vi flyttade till huset märkte vi snart att det rann vatten rakt ner i krypgrunden, vilket har gjort att det luktar obehagligt och vi kan heller inte förvara något där utan att det möglar. Tyvärr var vi dumma och använde i början krypgrunden som förråd vilket vi snabbt fick ångra när vi märkte all mögel på grejerna.
 
Svar: X 10.4L

Inter Sport strumpor har han redan många, att krypa runt i grunden den trånga,
inte så kul för den gamla gubben, tror hellre han sitter på altan med nubben,
det enda han behöver göra är att plugga in strömmen, låt mig bli den sanna svärfarsdrömmen!!!

God Jul!

MVH

Daggen
 
Hej!
Rätt svar. X
Vi har två stycken avfuktare i vår källare, en kondens och en subtraktionsavfuktare. Kondens kör vi på sommaren och subtraktionsavfuktaren på vintern. Och nu efter flera år så värdesätter vi att avfuktarna är förhållandevis tysta så de inte stör så mycket. Framför allt när man ska gå och lägga sig. TDR28FS har en ljudnivå mellan 38 till 58 db och det är bra! 30-40 db är ljudnivån på till ex bibliotek och en viskning. Så vi tar gärna emot en TDR28FS.
 
Svar: 10,4 l

Denna skulle vara toppen till vårt renoverade Per-Albin-hus,
vi skulle då kunna släppa oron och ägna oss åt bus,
ty nu har vi en liten gosse som här ska växa och gro,
och det är viktigt att han får ett tryggt och fint bo :)
 
X är rätta svaret :10,4 l
bor i gammalt hus, försöker ventilera på vintern o stänga till på sommaren
skule vara skönt att veta att man har något som fungerar, om den nu är så bra som man läst lite om
ett stor plus är att katten som brukar vara där o jaga möss, inte längre luktar källarlukt när man får gonattpussen
 
Matzeball
Svar X 10,4 L
En riktig kompis har försvunnit och jag vill ha den tillbaka.

Jag har haft en Woods avfuktare i säkert10-15 år och använt den nästan dagligen till allt möjligt. Fungerar kanon i tvättstugan.
Nu har vi haft en väns snickarkunnige vän som hjälpt oss med lite av varje här hemma och han skulle göra ett jobb åt någon annan och frågade i somras om han kunde få låna den för han skulle fixa ett sönderfruset hus. Han var nästan vän i familjen så det fick han så klart.
Nu går tiden och han bara trycker bort samtalen och svarar inte på SMS. Avfuktaren är nog borta eller trasig är jag rädd. Därmed kan vi inte torka tvätten längre nu när vi inte kan hänga ut tvätten så jag hänger ut hantverkaren här i stället och hoppas förstås att det ska hjälpa. Woods måste det bli nästa gång också och sedan lånar jag aldrig mer ut min kompis till NÅGON.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.