Svar: 10,4 L

Trots att vi dränerat om så vill inte fukten försvinna!! Därför hade det varit fint med en avfuktare!!!
 
Svar: x 10,4 l

Till alla kryp i krypgrunden vill jag ge en torr, men avvisande känsla
- maxad avfuktare önskas av husägare med fuktfobi!
 
Jag har en krypgrund med hög luftfuktighet (på sommaren upp till 95%) Med risk för mögel m.m.Med en WOD´s TDR28FS skulle det problemet avhjälpas effektivt.:)
 
Svar: 10,4 liter

Krypgrund i all ära
Mycket fukt luften bära
Torkas ut på studs
Med värstingen från Woods

Tro mig jag vet, har en TDR28 i ena delen av krypgrunden och behöver en även till andra delen. Någon mindre modell är inget alternativ efter att ha jämfört med denna.
 
Svar: X. 10,4 liter


MIn mamma sulle behöva en sådan för jag är aldrig nere i deras källare men hon har berättat för mig hur det är och det känns som hon behöver en sådan. Vinner jag denna så ska hon få den i julklapp..


bloodsband@live.se
 
Svar: X dvs 10,4 liter

Jag tänker faktiskt ha den på vinden!
Har öppnat upp till nocken på halva övervåningen i vårt sekelskifteshus. Nu står den delen oisolerad (plankväggar) och ouppvärmd och med avsaknad av fuktspärrar får jag nog in en del varm och fuktig luft från resten av huset, det behöver jag hantera.
 
Vi har upptäckt att vi har problem med våran grund,
har senaste veckorna knappt sovit en blund.
Fuktigheten har gjort att mögel har bildats på träskivorna som blivit vita!
Så nu känns det som att jag mig i håret vill slita!
Men har googlat och sett att hjälp finns att få,
en avfuktare ställs under huset, och så får den gå!
I tanken då vattnet samlas och så får vi den då och då tömma!
Detta är kanske det som gör att jag mardrömmar sluta drömma!
Så nu håller jag alla mina tummar och tår allt jag kan,
att ni hör av er att det var jag som vann!!
 
Svar: X 10,4L

Varje morgon vid frukostbordet ser jag dom dåliga värdena från mina hygrometer sensorer som är ut placerade i krypgrunden. - Nähe, ingen förbättring idag heller.. Tänker jag varje gång jag kollar på displayen.
Det är inte så konstigt, då det enda jag gjort hittills är att lägga ut byggfolie över sanden.
Men jag vet ju hur bra en Wood's kan fungera i min grund, då jag fick låna en Wood's DS28F av en kamrat i två veckor.
Under dom veckorna var det en riktig fröjd att kolla på värdena från krypgrunden! För att inte tala om tillfredsställelsen att få tömma ut vattnet ur behållaren, där ser man verkligen hur mycket fukt som tas om hand.
Det var lycka det! (y)

Men dagen efter att jag motvilligt lämnat tillbaka avfuktaren till polaren igen så började värdena såklart stiga...
Så denna TDR28FS skulle bli den bästa julklappen till huset och ge mig lite julefrid vid frukostbordet.
 
rätt svar 10,4l
En avfuktare att lita på ,så man inte behöver vara orolig och gå på tå.
Proffsig, enkel och snygg, tack nu slipper jag i grunden krypa med krökt rygg.
 
10,4 l

Tänker på regnoväder som drabbat södra Europa och vill få känna mig trygg minst 6 år framöver tack vare avfuktaren. Man vet ju aldrig när eländet slår till och då inte skyddlös jag vara vill
 
10.4 liter

Fukt är inget kul alls och vår avfuktare har sett sina bästa dagar efter 10 års dagligt användande.
Vi behöver en ny och bättre så att vi kan använda vår tvättstuga till vad den är ämnad för och inte som lager av saker vi inte vet vart vi ska göra av. Och tvätten hänger vi en våning upp för att den ska torka.
 
Rätt svar: X

Vi har fått byta taket eftersom det regnade in, fasadpanelen eftersom den var murken samt ska snart riva garaget då det är mögelskadat. Vore verkligen tacksam för en avfuktare från Woods så att vi slipper fuktskador i krypgrunden också!
 
Svar: 10,4 liter!

Motivering:
Det är bara läsa min tråd "steg för steg ang fuktig krypgrund" Vilket hästgöra och vad annat än en avfuktare från Woods kan göra det bättre? Inget. :)
Har idag 2 st Woods men jag får inte styrningen av dom att gå som jag vill, jag vill kunna styra båda från huset vilket jag inte kan. Kör jag dom på timer fungerar det men den ena, en mindre Woods måste man tråkigt nog in i krypgrunden och trycka igång om det har varit strömlöst = timer som bryter strömmen fungerar inte. Så det blir ganska många besök i krypgrunden...

Så vad vore inte världens bästa lösning om inte en Woods TDR28FS! SÅ kan jag en gång för alla bocka av krypgrunden från "att göra-listan"
 
Rätt svar: X 10,4 liter

En trasig rygg, en trasig axel, muskelbristning i en vad, ont i ett knä och sjävklart en trasig avfuktare i krypgrunden; vad annars? Behöver en ny Woods till krypgrunden och hoppas att jag kan bli den lyckliga vinnaren till denna maskin.
 
Svar: 10,4 Liter

Frun sa: Vi måste ha en avfuktare så vi kan torka tvätten, jag köpte en sänksåg istället.

Hjälp mig bygga hus, så jag både kan ha torr tvätt, raka snitt och en glad fru.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.