X 10.4 l
Jag skulle ha den i tvättstugan , ventilationen är inte den bästa så det bara dryper av fukt när det tvättas och det blir alldrig torrt , därav dåliglukt i kläder
 
Svar: X

Motivering för vinst:
Med Wood's TDR28FS blir jag av med FUKT och LUKT i källaren och kläderna torkar fortare och luktar mindre. Det skulle min sambo gilla.
 
Svar x
Jag skulle gärna vilja ha en sådan. Det skulle göra att jag äntligen skulle kunna få reda på hur det är med fuktstatusen i krypgrundsavfuktaren. Har redan spenderat timmar med att läsa mig in i ämnet. Frågat folk i branschen. Det verkar vara många olika parameterar som styr. Istället för att gissa och tro att det blir bra. Skulle ju denna apparat kunna ge mig informationen. Att mäta är att veta.
MMvh Kristoffer
 
Svar: X, 10,4 liter

En krypgrund vi har som vi tvingats renovera underifrån - tog 10 helger
Ca 60M2 på en del av huset som alltför mycket fukt sväljer
Här ligger fukthalten konstant på runt 90 procent
Trots vi lagt dränering enligt instruktioner från en docent
Enda utvägen är att en gedigen avfuktare installera
Då skulle vi inte behöva ha problem med fukten mera
En vän gav oss rådet att en från Woods välja
Den kan vår höga nivå av fukt svälja
 
Det verkar vara många som har krypgrund här i forumet :). Den som får hem en kompis till sin krypgrund är mikael_thn med motiveringen:

"Jag vet inte hur många gånger jag har funderat på vilken luftfuktighet som faktiskt råder i min krypgrund. Krypgrunden är dessutom bitvis så trång att man måste ligga på rygg och dra sig fram vilket gör att inspektionsintervallen bör förlängas så långt som möjligt (jag vill inte gärna störa spindlarna mer än nödvändigt).
Jag skulle kunna sova gott om nätterna om jag visste att fuktigheten hölls på en bra nivå, och att spindlarna får den lugn å ro de behöver..."


Stort grattis!

Ny tävling ligger uppe. Denna gången är det en trappa som står på spel!
 
  • Gilla
mikael_thn och 1 till
  • Laddar…
Yeeeeehaaaa! :)

(Lite blandade känslor, jag är inte jätteförtjust i att krypa in under huset å störa spindlarna.. :) )
 
F
Svar x, = 10,4 liter

Nyrenoverad 50-tals villa med krypgrund
söker livslång kärleksrelation
med vacker, silverskimrande "fläkt"!
 
Det ringde precis på dörren, en styck krypgrundsavfuktare är levererad!
Nu är det bara att sätta igång med installationen!

Tack tack!
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.