Sågklingans svängningsområdet är mellan -1,5 ° och 46,5 °.

Jag är en teoretiker och kontorsslav. Jag får blåsor i händerna så fort jag tänker på praktiskt hantverk. Jag har dock under de senaste åren upptäckt att jag är ganska händig. Till våren skall jag bygga till friggeboden på landet som har många vinklar och vrår. Eftersom jag nyligen börjat med hantverk så har jag ingen stor maskinpark. Därför skulle denna portabla bordscirkelsåg komma väl till pass och jag hoppas kunna utveckla mina hantverkstalanger med hjälp av sågen från Metabo.
 
Metabo TS 254 kan svängas inom -1,5 och 46,5 grader

Vi skulle verkligen behöva nya verktyg då vi precis flyttat till ett äldre hus från en lägenhet. Vi har nästan inga verktyg, men storslagna planer på bl.a. altanbygge. Det här skulle verkligen vara SÅ bra, för behöver vi fixa med handsågen kommer alla projekt dra ut enormt på tiden.....
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °
Med hjälp av ordentlig såg kan jag bygga altan nu i sommar, tanken var att göra det men en vanlig såg, men det är ändå 35 kvm.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °
Jaha så var familjen drabbade av coronaviruset:worried:.
Så positiv tänkande vad gör man då när man ska vara hemma minst två veckor:thinking:
Ja man få sätta igång och bygga igen trappen och göra inbyggda garderober och lådor under.
Så denna höjdar maskin skulle komma att få klyva massvis med MDF OSB Plywood och andra skivor.
Har också ett projekt ( om nu frugan går med på det) att bygga upp ett golv för en puttinggreen inomhus med fall.
Och då kommer denna maskin att få klyva reglar till förbannelse :rofl:.
Tilllägga att vi mår bra och hittills har familjemedlemmen med viruset bara symtom som en mild influensa.
 
Svaret är - 1,5° till 46,5°

Jag behöver uppgradera mitt bordsågs-game:

Bordsåg monterad på ställning i en verkstad med trästycken och sågspån på golvet.
 
  • Gilla
formhemmet
  • Laddar…
Svar -1,5-46,5 grader

Så att min fru slipper lyssna på mitt tjat om att jag vill ha en bordssåg. Samt så kanske jag lyckas få några delar i mina projekt att gå lite snabbare så hon får lite mindre anledning att tycka att allt jag gör tar för lång tid
 
Svar: -1,5 - 46,5

Det är aldrig försent att skaffa en bordssåg för någon, ej heller för mig.
 
Svar: Klingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 grader

Motivering:
En bordcirkelsåg av modell Metabo TS 254 skulle vara ett välkommet tillskott nu till våren när en inglasad altan ska byggas.

Metabo TS 254 uppfyller mina önskemål om att vara mobil, kompakt och enkel att transportera från förvaring i garage till användning vid radhuslänga. Grannarna bor tätt inpå så det är en extra bra egenskap att Metabo TS 254 är extremt tyst för att inte störa omgivningen allt för mycket.

Altanprojektet består bland annat av limträbalkar, regelvirke och ytterpanel som både ska kapas och klyvas. Metabo TS 254 blir en bra förstärkning i ”verktygslådan” till övriga maskiner som inte uppfyller de funktioner och egenskaper som Metabo TS 254 innehar.
 
Svaret är - 1,5°-46,5°

Att bygga hus var ingen självklarhet från början, då kunskapen delvis var bristfällig men även då jag tvekade på min mans motivation och ihärdighet. Men med facit i hand kan jag inget annat än erkänna att jag hade fel om min mans drivkraft! Från att ha varit en dataspelande soffkramare, har han tagit sig igenom tankevurpor och felsågningar till att numera vara en händig arbetsmyra med millimeterprecision! Mycket tack vare byggahus.se där vi hittat mycket tips och information om hur vi kan gå tillväga för att få huset vi drömt om! En återkommande önskan från min man har varit just en portabel cirkelsåg då han fått blodad tand och numera vill ha ett litet snickeri. Så hur grymt hade det då inte varit att vinna denna fantastiska maskin som kan bli det första steget till hans nya dröm?! Speciellt då vi upptäckt vilken kvalitet Metabo besitter!!
 
Svaret ni söker är -1,5 och 46,5 grader.

Jag är inte så bra på att snickra och tycker inte det är jättekul. Kanske för att jag växte upp med en pappa med tummen mitt handen och en verktygsarsenal som bestod av typ en hammare, en fogsvans och en skiftnyckel.
Denna maskin kanske skulle kunna vara startskottet till ett generationsskifte i händighet? Hoppas.
 
Klingans svängningsområde är -1,5 till 46,5°

Jag har byggt flertalet möbler till min dotter, bland annat en spjälsäng och ett skötbord. Detta har tagit väldigt mycket tid då ekonomin idag inte tillåter verktyg som underlättar arbetet. Att stå med en japansåg och en geringslåda tar sin tid. Tid som man egentligen inte har med småbarn. Denna maskin hade verkligen hjälpt mig i mitt nästa projekt där jag ska tillverka en växa-säng till dottern. Att bygga något själv till sina barn som de använder i flera år är verkligen häftigt men det är som sagt en balans gällande tid och arbete.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Vem skulle inte älska att få ha en sådan här bra sågmaskin i sitt garage.

Jag har massor av användningsområden för den.

Så hos mig skulle den trivas bra :) hoppas hoppas...
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °Jag skull ställa maskinen i föreningen snickeri så att fler kan använda denna förträffliga maskin.
 
Sågklingans svängningsområdet är mellan -1,5 ° och 46,5 °

Skulle verkligen vara det ultimata hjälpen vid alla renoveringsprojekt man håller på med då man har hus, fritidshus samt åldriga föräldrar och svärföräldrar med hus som behöver hjälp. Mitt nuvarande projekt med renovering av två sovrum med ny osb+gips samt nya golv. Bara drömmer om hur mycket enklare det skulle vara....:)
 
Vilket stort intresse tävlingen fick den gångna veckan! Jag är helt överväldigad av alla fina svar och motiveringar. Antalet tävlande blev 434, det är rekord... Tack också för att ni gjorde mig uppmärksam på att jag givit sågen fel produktnamn, det är ju en TS254 och inget annat. Jag har nog skrivit fel, kopierat och klistrat in i bara farten.

Det var en svår uppgift att utse en vinnare, men till slut föll valet på medlemmen @Amrich som gav motiveringen:
Jag skulle bli väldigt glad om jag vann en bordssåg! Men gladast skulle nog min granne med familj bli som, även fast de verkar dölja det bra, förmodligen börjar bli väldigt less på att jag kommer över och lånar deras var och varannan dag....
Senaste besöket öppnade deras dotter som är sex år dörren: ”Pappa, han som lånar sågen hela tiden är här”
 
  • Gilla
  • Haha
Senior advisor Hobby-BOB och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.