Hejsan!
Svaret är från -1,5 ° till 46,5 °
En Metabo bordscirkelsåg hade platsat bra tillsammans med min Metabo kap och gersåg nu när jag ska sätta staket och göra en liten altan vid entrén. Sedan måste det till en hel del passbitar i huset efter lite olika renoveringar.
Lycka till alla andra tävlande.
MVH
Anders Tegefeldt
 
-1,5 - 46,5

Håller på med en sommarstuga. Hade vart fint med en bra bords såg då insidan ska göras färdig nu i vår/sommar.
 
Rätt svar: -1,5°-46,5°
Skulle sitta fint till vårens byggprojekt på huset. Hoppas på vinst
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

En portabel cirkelsåg TS 254 med bord och stativ från Proffsmagasinet.se vore en perfekt start för renoveringarna av vårt nyköpta hus från mitten av 1800-talet (Inflyttning i sommar).

Både huset och uthus har över 150år på nacken och har stort behov av kärlek och med denna ställbara maskin kan jag med lätthet såga planken som behöver bytas i de udda mått planken har idag.

mvh
Mikael
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Hade varit fint med en bordssåg då jag och frugan precis köpt hus, och med överraskningen om att vi får tillökning i familjen känner vi att renoveringen kommer bli tuff att få klar innan lilleman kommer till världen!

Med tanke på tidspressen hade denna såg hjälpt oss på många sätt.
Den hade minskat stressen rejält, vill att min partner ska slippa oroa sig över renoveringen och fokusera fullt ut på barnbakning..
Sen blir ju alla smådetaljer mycket enklare och snyggare!
 
-1,5 - 46,5
Det hade varit en dröm att ha en sådan kanonmaskin! Har inte dom ekonomiska musklerna att köpa en sådan. Renoveringsbehov och renoveringsglädje finns dock
 
Svaret är: -1,5 - 46,5 °

Sålde min bosch bordsåg vilket jag fortfarande ångrar. Nu mer än någonsin behöver jag en såg till alla tusen projekt ett hus för med sig. Sedan har man läst mycket gott om Metabo här på forat så det vore kul att prova på ett av deras elverktyg.
Håller tummarna!!
 
Svar: Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jaaaaaa, det skulle vara helt underbart att få tillgång till denna resurs! Passar perfekt bredvid min Metabo kap/gersåg som jag är nöjd med. Så många skivor, reglar etc. som längdkapas i projekt hos mig själv och närmaste släkten och den här maskinen skulle göra livet lättare (och det behövs efter 10 års byggeri).
Stort tack på förhand :)
 
Rätt svar:
Sågklingans svängningsområde för Metabo TS 254 är: -1,5 - 46,5 °

Motivering:
Att bygga upp sin egna hemmaverkstad är ett dyrt nyttonöje. Har länge sneglat mot bordcirkelsågar med drömmande blick. Motiverar min vinst med att ännu ett Metabo-verktyg skulle vara ett mycket efterlängtat tillskott till min befintliga Metabo-familj.

/Philip
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Många husägare önskar praktiska maskiner för diverse byggprojekt, och så även jag.
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

jag och min fru är just nu i rivningsfasen på en 180kvm stor husrenovering som innefattar: 4st våtrum, golvvärme överallt och därmed nytt golv, nytt kök och nya golv/tak lister och dörrfoder över. När det är klart ska vi renovera garaget, yttertaket, fönster och staket. Den kommer kort och gott behövas för att göra jobbet enklare :).
 
Från minus 1,5 grad åt ena hållet till 46,5 åt andra hållet.
Bra att ha den där extra 1,5 graden för att finjustera två girade vinklar om det inte riktigt stämmer.
Har lånat en exakt sådan här av en jag känner som är proffs-snickare när jag renoverade ett hus som var totalt fullständigt i rivningsskick, och jag får säga att detta är den bästa såg jag använt! Den löser allt från finkapning och klyvning av småbitar och lister, till att klyva tvåtumsvirke! Proffsmagasinet får gärna använda sig av mina bilder i sin marknadsföring om jag vinner sågen, jag kommer snart att renovera ett liknande hus, om jag får det till rätt pris!
Här kommer lite före, och lite efterbilder!!
Kollage av före och efter bilder på renoveringsprojekt av ett hus i rivningsskick, visar exteriör och interiör. Kollage av husrenovering före och efter, inklusive exteriörer, interiörer och trädgårdsarbete. Renoverat rött hus med ny altan, omgiven av en grönskande trädgård och skog. Flygbild över renoverat hus med ny terrass och omlagd fasad omgiven av träd och natur.
 
Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °

Har länge suktat efter en bordssåg. Skulle passa ypperligt att vinna en nu när jag håller på och bygger i stugan
 
-1,5 till 46,5 grader. Underbart med denna när jag ska rusta två väldigt nedgångna gäststugor i sommar. Tänkte att någon bostadslös kan behöva dessa . Det är vad jag kan bidra med i bostadskrisen.
 
Svar: -1,5 - 46,5°

Motivering: Använder min nuvarande från scheppach (budget) mycket. När man sågar i vinkel blir det skitsnygga vågmönster, problemet är bara att jag inte vill ha vågmönster. Just därför skulle denna sitta fint i garaget! Att den är mobil och ihopfällbar låter också som musik i mina öron.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.