Svar: -1,5 - 46,5 °

Då vi har renoveringsbehov på såväl bostaden i Skåne som sommarstugan i Ångermanland hade denna såg blivit väl använd och dess portabilitet väl genomtestad.
 
Från minus 1,5 grad åt ena hållet till 46,5 åt andra hållet.
Bra att ha den där extra 1,5 graden för att finjustera två girade vinklar.
Har lånat en exakt sådan här av en jag känner som är snickare när jag renoverade ett hus som var totalt fullständigt i rivningsskick, och jag får säga att detta är den bästa såg jag använt! Den löser allt från finkapning och klyvning av småbitar och lister, till att klyva tvåtumsvirke! Proffsmagasinet får gärna använda sig av mina bilder i sin marknadsföring om jag vinner sågen, jag kommer snart att renovera ett liknande hus, om jag får det till rätt pris!
Bilder läggs in ikväll!!
 
Området är -1,5 - 46,5 °

Länge tittat efter en bordssåg men plånboken har inte öppnat sig än. Skulle passa perfekt för mig nu när jag renoverar min nyligen ärvda sommarstuga.

-J
 
Från -1,5 till 46,5 grader.

Denna såg är det enda jag känner att jag verkligen saknar i maskinparken. Jag brukar t.ex. dra fram sticksågen när jag ska (försöka) klyva nån regel eller smyg...det blir INTE bra och massor med extraarbete för att få till den sågade kanten.
 
Rätt svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Som de nyblivna husägare vi är, dyra inköp på plånboken tär
Eftersom maken nu har ett garage han vill fylla, med verktyg i varje hylla
Min idé om att en såg vinna, gör att några kronor slipper försvinna
Eftersom både altan och staket framöver kan vara trevligt att ha,
En vinst av denna skulle uppskattas vareviga da!
 
Rätt svar: -1,5° till 46,5°

Att såga rakt är inte alltid så lätt
Nej, det blir som oftast vridet och snett
Handarbete är tungt och man blir sliten
Att man överväger strunta i den sista biten
En bordssåg jag därför mig önska
Så de misslyckade projekten kan falla i glömska
 
Svar: Sågklingans svängningsområde är mellan -1,5 - 46,5 °

Med denna maskin skulle renoveringen av huset gå betydligt mycket snabbare och jag skulle äntligen kunna ge mig på att försöka snickra möbler med raka snitt. Känslan att äga egen maskin och inte behöva få stämpeln som gatans Ove Sundberg varje gång man ska göra något vore fantastisk!
 
Hej,
Rätt svar är: -1,5 - 46,5°
Det skulle vara fantastiskt att få en sån här fin såg. Jag ska ju bygga altan i sommar och tänkte köpa precis en likadan maskin som denna.
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °
Skulle vara så innerligt skönt att ha en riktig proffsmaskin istället för de här lågbudgetmaskinerna som jag får dras med! Visst, de funkar väl men med alla jobb jag har framför mig skulle det vara riktigt nice med en riktig såg.
 
Hej!

Svar på frågan: -1,5 - 46,5 °

Motiveringen blir i form av en limerick, och gubben är jag om någon undrar. ;)

En gubbe från söder om stan
sa: det är ju själve fan
att allt jag sågar
går i krokiga bågar
men med en Metabosåg blir det rakt hela dan!


Mvh Ulf Holmberg
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag har redan en Metabo kap-& gersåg KGS 254 med det perfekta portabla underredet. En TS 254 är ju den saknade tvillingbrodern. De kompletterar ju varandra så perfekt och dessutom portabla. Jag håller på med en större terrass som ligger uppe på en kulle så maskinerna ska flyttas upp och ner vid varje arbetsdag. Så perfekt med denna kombination.:)
 
-1,5 - 46,5 grader

Jag och min svägerska tar hand om allt snickeri, byggande och renoverande hemma hos oss och vi kämpar på med vanliga handsågar. Tänk vilken lättnad och förenkling om vi faktiskt hade haft tillgång till riktiga proffsgrejer! Alla projekt hade gått som en dans!
 
-1,5 - 46,5°, behöver en sån maskin nu.
 
Sågen går att justera mellan -1,5 - 46,5 grader.

Motivering:
Med ett nyligen inköp hus från 70-talet så ligger syllbyte (och med det golvbyte, byte av kök och garderober) inom en snar framtid.
Då man gärna gör saker själv kommer en gedigen bordcirkelsåg att behövas, om inte för att arbetet ska flyta på utan problem så för att husfriden ska hållas i schack så entreprenadtiden inte behöver förlängs med några veckor... ;)
 
Metabo TS 254 kan svängas inom -1,5 och 46,5 grader

Den sågen jag skulle ha var så farlig att kompisens finger inte riktigt ser ut som det borde längre. Metabo ts254 vore ett perfekt och dessutom säkrare alternativ :love:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.