Belmlu
Svar: -1,5 - 46,5 °

Skulle komma väl till hands vid renovering av garage, uteplats samt diverse trädetaljer på huset nu i sommar.
 
Svaret : Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 grader

Jag står i startgroparna för att bygga klart en källare med egensnickrade möbler av restvirke. Att göra det med bra verktyg kommer ge ett betydligt bättre resultat än min nuvarande utrustning någonsin kan ge. När jag är klar skänker jag den vidare till lillebrors renoverande så blir det dubbel glädje
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Skulle vara skönt att slippa såga allt med handklinga nu när jag skall bygga ut huset och ett nytt dubbelgarage.
Samt att jag lägga dom pengarna som man annars hade fått lägga på skaffa en, på den kommande dotterns rum.
 
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 grader

Hade velat vinna denna underbara såg för att kunna såga och göra lite fler byggprojekt med dottern på snart sex år. Nu älskar hon att gå till svärfars verkstad som ligger granne med vårt hus för att hjälpa till med traktor och kanske även få skiva lite. Sist vi var på biblioteket hittade hon en bok med saker man kunde bygg själv och vill bygga egna planteringslådor som hon önskar att hinna bygga innan sommaren. Med denna sågen hade vi lätt kunnat hjälpa till med att såg så hon får bygg alla sina projekt som hon hittar i boken.
 
-1,5 - 46,5 °

En bordssåg skulle underlätta så himla myclet hemma! Slippa vänta till dagen efter för att få en bräda klyvd av lokala bygghandlaren etc! Kapa egna salningar och allt annat skoj!
 
Svängningsområdet är
-1,5 - 46,5
Med denna maskin kommer jag kunna hjälpa mina söner att renovera deras bostäder.
Tänk vad glada de kommer att bli!
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Med en sådanhär såg hade jag sluppit köra bort till min lokala bygghandlare varje gång jag behöver klyva något. Dom springer och gömmer sig varje gång ”jobbiga” jag kommer. :lying:
 
Svaret är mellan -1,5 - 46,5 °.

Motivering: Svärfar har skänkt virke som han sågade upp efter stormen Gudrun. Bygglovet är beviljat. Nu är det upp till mig och Metabos såg att blir något garage med snickarbod.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Har aldrig haft chansen att prova en bordssåg, men antar att det kommer att göra mitt jobb hemma betydligt lättare. Precision verkar vara sågens nyckelord... vem tackar nej till det?
 
-1,5 till 46,5 grader.

Motivering:
Bygger bastu med mycket finsnickerier. Tjejens pappa har nu tagit hem de sågar vi lånade. Så det skulle vara perfekt med denna för att bli klara med bastubygget. OBS! Bilder utlovas vid vinst
 
Klingans svängningsområde är -1,5 till 46,5 grader.

Då jag renoverar ett gammalt hus så är det inga mått som följer moderna standarder, utan allting är udda och "special". Virket måste därför allt för ofta klyvas för att få exakt rätt passform. Till min hjälp idag har jag en sticksåg som lämnar allt annat än raka fina snitt. Med lite tur så skulle detta kunna göra att jag får passform på virket som monteras, samt effektivisera renoveringen som börjar dra ut på tiden. Tiden som blir över kan spenderas med familjen istället för bland sågbockar och slöa sticksågsblad.
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Hade varit fint med en ny såg nu när min gamla blev stulen i förra veckan
 
Fråga: Mellan vilka grader ligger sågklingans svängningsområde?
Svar: -1,5 - 46,5 °

Endast med hjälp av Metabo TS 254 kan jag uppfylla mitt motto: Jag kom, jag såg, jag sågade.
 
  • Gilla
doublepeak
  • Laddar…
Vinklingsbar mellan -1,5° och 46,5 °

Min gamla Elu som jag fått av farfar är väl värt att pensioneras efter 42 år av trogen tjänst.
 
Svar: -1,5 till 46,5°

Istället för att stå och såga alla olika "bonnagårds" mått med en gammal cirkelsåg och riskera fingertopparna, så hade denna hjälpt finemang.
Även min bror hade vart glad om jag slutat skrika på han att hålla medans jag sågar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.