Svar: -1,5 - 46,5 °

Motivering: Är mitt uppe i slutplaneringen för första huset, och då lejonparten av arbetet kommer att vara i mitt eget anletes svett så hade Metabo portabla cirkelsåg varit en dröm.
 
Svar: -1,5 - 46,5 grader

Ett jättebra hjälpmedel när jag ska försöka mig på att bygga en carport. Även jag, som både kvinna och nybörjare, förstår vikten av att ha bra verktyg.
 
1) Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °
2) Här hemma river vi ner både väggar ,golv och tak i vartannat rum .Både uppe och i källaren. Totalrenovering på hög nivå.Till badrummet och köket får vi ju ta hjälp av hantverkare,men gubben och jag får allt ta en hel del själva.Vi har ju inte tummen mitt i handen,men riktiga proffsverktyg som tex. Metabo portabel cirkelsåg TS 254 säger man ju inte - Nej Tack till. Arbetet hade ju gått betydligt mycket smidigare och blivit snyggare ,än om vi skall såga allt för hand!
 
Svaret är -1,5 - 46,5 °. Jag har länge seglat på liknande sågar men har känt att det är för mkt pengar. Men det hade verkligen underlättat då jag står mitt i en totalrenovering av huset. Och min sambo är föräldraledig med våra två barn och får va upp i byggstöket hela tiden. Så en tidsbesparande maskin hade vart guld värd
 
Hej!
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Jag skulle verkligen behöva en sån här proffsmaskin! Som nybliven husägare så finns många projekt som ska genomföras! Just nu bygger jag garage. Men på listan finns fler projekt. Bolundaren på 30m2 samt en del fix inomhus.
Som amatör är man ju inte bättre än sina verktyg och det skulle underlätta för att få det riktigt bra! Har redan sågat en del snitt i vinkel med handklingan och det blir inte perfekt.

Hoppas jag vinner! Tack för ett bra forum!
 
-1,5 - 46,5 °

med ett hus från 30-talet som precis införskaffats och ska totalrenoveras på fritiden så kommer sågen verkligen att få visa vad den går för, utmärkt tillfälle att ge den vad den tål;)
 
Metabo TS 254 kan svängas inom -1,5 och 46,5 grader

Motivering:
Har sen tidigare en fantastisk kap o ger från metabo. Denna skulle vara ett helt fantastiskt komplement inför kommande fasad byte till sommarn, still exempelvis träbeklädnad runt fönster samt bitar som behöver anpassas. Och till vinkelsåga ändarna.
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Jag skulle behöva en sådan här för att göra klart mitt kök. Såga passbitar med vanlig cirkelsåg är inte det lättaste. Med en bordssåg hade det gått snabbt och lätt och min fru hade äntligen kunnat sluta tjata på mig om att göra det färdigt. (Behöver tjatas på ).
 
0 – 45 °
Nu börjar vi bygga vårt drömhus på landet med perfekta sågsnitt av Metabo!
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

För att jag nog hade envisas med att försöka kapa med cirkelsåg och svurit istället för köpt en bordsåg och sparat tid och tålamod. ,så i pågående husrenoveringen lär de komma väl till användning. Vi köpte vårat första hus i juli och har en 7 veckors dotter. Då vill jag ge henne så mycket tid jag kan samtidigt som huset behöver kärlek med. Därför borde vi vinna !
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Ska bygga nytt hus och sågen skulle passar fint ihop med mina andra metabo verktyg.

”Work don’t Play!”
 
Svar: -1,5 - 46,5 °
Motivering: När du med handen skapa och mycket har att kapa, fast plankan blott är en tum blir armen både öm och tung, så här är sak som i två tum fyra äta men glöm inte först att mäta.
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Jag har fått för mig att jag ska platsbygga garderober i vårt hus. Då huset är från nån gång på 1800talet betyder det att det inte går att hitta en enda rät vinkel någonstans. En bordsåg hade ju gjort det hela både lättare och roligare.
 
Svar: Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag håller på att Renoverar ett sekelskiftes hus i gammal stil.
Jag skulle behöven en såg som det blir enkelt att såga rakt då man skall göra passbitar samt panel mm
Just nu använder jag cirkelsåg och sticksåg för att göra dessa saker.
Det är svårt att få det rakt och snyggt :):giggle:
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Svar: -1,5 - 46,5 °

Jag vill bara ha denna fantastiska såg, när den inte används för sågning kan jag ha den som barbord. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.