Min stenlagda altan och uppfart är hopplös att hålla ren från ogräs och smuts i fogarna. Högtryckstvätt är verkningslös för det. Har spanat på den här borsten och tror att den skulle göra jobbet. Vill prova men är lite snål nu när ekonomin är i gungning.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Trärengöringsborste och Soproller.
I dessa Coronatider när vi uppmanas att jobba hemifrån kan vi använda restiden till renstid.
Vi har nyligen flyttat in i ett gammalt torp som verkligen behöver en ansiktslyftning.

 
Hej,

Svar:
  • RAC820 - Trärengörningsborste
  • RAC823 - Soproller
Motivering:

Skulle underlätta mitt arbeta att rensa bort allt ogräs mellan plattorna som ständigt kommer upp på garageuppfarten samt plattlägningen fram till huset, och denna apparat skulle även underlätta massor vid rengöring av baksidans tralldäck som blir tvättat en gång per år innan inoljning.

Samt att den skulle komma tillhands på två sätt när det gäller häckklippningen ut mot gatan, jag har Ryobihäcksax men bara ett 2ah batteri, vilket skulle vara guld å få ett 4ah batteri till som passar i häcksaxen. Och så kommer borsten åter till användning när man plockat upp alla klippta grenar på gata och trottoar då löv och småklipp ska sopas upp, så skulle denna borste göra en fin insats.

Vänliga hälsningar
 
Det följer med:
  • Trärengörningsborste
  • Soproller

Jag har en stooooooor altan som skulle behöva rengöras innan jag kan olja/måla den så denna skulle vara alldeles förträffligt bra att vinna :)

Mvh den bekväma som gillar när det är lättjobbat
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.

Trärengöringsborste och soproller
Jag skulle behöva rengöra altangolvet och garaget före målning då jag tror att det blir renare än med högtryckstvätt.

Jan-Erik Karlsson
 
Den kan kompletteras med trärengöringsborste och soproller.

Jag skulle behöva den till mina gröna plattor och trall.
Skulle underlätta enormt för mina händer och rygg. Kroppen börjar säga ifrån, så ett bra hjälpmedel vore guld.
 
Tillbehören är soproller och trärengörningsborsten.

Äger tyvärr inga Ryobi-produkter, prylgalen som jag är. Av någon anledning har jag valt andra märken inom verktyg och trädgård. Jag gillar att arbeta som ett hemmaproffs. Kanske är det nu jag blir frälst?
 
Trärengöringsborste och Soproller finns att köpa till

För att alla i familjen skall trivas måste sambon trivas.
Har hon legat och skurat trädäck hela helgen vill hon inte ligga mer.
Detta problem skulle en maskin med batteri kunna lös, men helst vill jag ju vara med!
 
Tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste

Ryobi har m. bra grejer
 
Man kan komplettera med trärengöringsborste samt soproller.

Jag har ett trädäck som är i starkt behov av rengöring och min svärfar ber mig hela tiden att komma och fixa till hans med. Han är gammal och sjuk.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.


Hej.

Svaret är: Trärengöringsborste RAC820 och Soproller RAC 823

Motivering: Som husägare sedan 24 år och nybliven sommarhusägare var det ensjälvklarhet för mig att bygga upp en Ryobi-verktygsbank. Jag har börjat med bl.a. handverktyg, häcksax och grästrimmer. En Multiborste i tillägg skulle absolut få mig att kunna ännu tydligare rekommendera Ryobi för all mina grannar.
 
De som saknas är trärengöringsborste och soproller.
Jag och min fru bygger upp en konstnärlig trädgård och jag gör egna mönstrade betongplattor som blir till sittplatser i trädgården. Vi har också platser med trägolv som behöver rengöras. Vi bor i mossrika Värmland. Vi har många andra Ryobiverktyg så den skulle passa in på många sätt.
Vi har haft Ryobiverktyg i många år och de funkar alla fortfarande ... och jag använder vissa verktyg ganska ofta eftersom jag gör konst i trädgården. En av mina favoriter är vinkelslipen.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett


teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.


Trärengöringsborste och soproller

Vår altan går längs med vår fönstervägg så högtryck är nono och skurborste blir ajaj
 
Man kan köpa tillbehören Trärengöringsborste RAC820 och Soproller RAC823. Allroundborste RAC816 ingår.

Jag har under flera år skrubbat mina stenplattor med stålborste på skaft, något som är slitsamt. Som reumatiker skulle jag ha stor nytta av Ryobis Multiborste, den skulle skona mina händer. Det verkar vara en jättebra produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.