Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Tillbehören är en soproller och trärengöringsborste.

Klart bättre att använda dessa tillbehör för att rengöra våra plattor och vårat trädäck, än att använda högtryckstvätten där vatten sprutar ner allt annat runt omkring.
 
Trärengöringsborste och Soproller

Hade varit kul att vinna någon gång. Vi behöver redskapet men vet inte vad jag ska skriva, vinner aldrig så jag har inte gjort rätt tidigare i alla fall
 
Belmlu
De tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste.

Motivering: Försöker komma på något slagfärdigt men enda jag kan komma på är att jag verkligen skulle uppskatta att inte behöva skrubba 5x10m trädäck i nya villan på knä med borste. Som nya villaägare lär vi inte unna oss en sådan här maskin men samtidigt skulle den här borsten skulle vara mycket mer än en "bra-att-ha"-grej utan skulle tveklöst underlätta vårens/sommarens altanbestyr.
 
Tillbehör är trärengöringsborste och soproller.

Nä ungarna för femtielfte gången sett till att sanden i sandlådan är överallt utom just i sandlådan, skulle denna sak göra jobbet med att städa upp betydligt roligare!
 
Det finns en trärengöringsborste och en soproller att köpa till.

Det vore helt fantastiskt att slippa förstöra altanen med högtrycken och i stället göra rent på ett korrekt sätt med ett bra verktyg. Dessutom så passar den ju bra in i övriga Ryobivertygen :)
 
Nanny Fine
Svar:
trärengöringsborste och soproller

Motivering:

Med tillgång till både balkong och altan,
Finns chansen att få njuta av sol hela dan.

Men golv är av trä och blir gröna till slut,
Så numera vill man knappt ej gå ut.

Med denna maskin, en riktig dyrgrip
Kunde vi slippa båd’ trasa o trallslip.

O maken hade blivit en lycklig man
Om bara all mossa o alger försvann..
 
Allroundborste är standard, och som tillbehör finns träborste och soproller.

Detta vore nog perfekt för vår vanskötta trädgård!
Skulle göra susen för att göra rent framför allt trappen till vinden, som nu är såphal av alger, men även över allt runt omkring där diverse alger, lavar och mossa växer och "skräpar ner".
Och hönshuset, med sitt betonggolv, skulle verkligen behöva en ordentlig rengöring!

Så tack, jag tar gärna emot vinsten.
Och när vi har fått det fint lånar vi ut den till grannarna med altaner, stall och hundgårdar :)
 
Man kan komplettera med Trärengöringsborste och Soproller.

Hade varit perfekt 34-års present till min sambo som brukar sköta vårstädningen ute med högtryckstvätt. Med denna terassborste från Ryobi hade vi sparat massor av vatten som annars går åt vid den årliga tvätten!
 
Hej,

Trärengöringsborste och soproller samt förstås tvättmedel.

Ryobi multiborste allt kan lossa
alger, smuts och gammal mossa
stenar blir rena
trädäcken lena
Allt utan slit eller frossa

Jag har ett stort trädäck där algerna fått fäste och gjort det halt som blöt blankis, en multiborste skulle verkligen underlätta den rengöringen!
 
Man kan komplettera med: Trärengöringsborste och Soproller

Har precis lagt om stenplattor med tätskikt för att undvika fuktskada. Dock är plattorna gamla och behöver fräschas till. Då skulle det se ut som om vi lagt ner de pengarna det kostat (nu ser man nästan ingen skillnad, bara vet att det är tätt).

//björn
 
Soproller och trärengöringsborste.

Terrastvätten till högtryckstvätten flisade upp c:a 35 kvm altan. Även om det blev rent var det inte roligt att fixa! Det tog flera timmar med slipning för att få det snyggt igen. Ryobi multiborste verkar vara ett bättre alternativ för vår altan. :)
 
Tillbehören som kan användas till (förutom allroundborsten som kommer med) är trärengöringsborste och sopborste.
Har en 50 kvm stor altan som jag till min bestörtning behöver skura rent, den är grön av alger och full med löv. En Multiborste skulle vara lösningen på mitt problem!
Har även betongplattor som gångväg till altanen som nu börjar bli gräsinväxta....även här skulle multiborsten göra ett superbt jobb!
 
De tillbehör man kan ha är Trärengöringsborste och Soproller.

vi skulle gärna behöva ha denna fina Ryobi produkt då vi har köpt ett gammalt hus som har många utomhus ytor som behöver borstas såsom sten och betongytor.

Jag skulle bli super lycklig och ha en glad fru också
 
Tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste.

Jag måste aktivera min ohändiga sambo som har dåligt samvete för att hon inte "kan" renovera. Det här är perfekt för henne.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor
Rätt svar:
Dom tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste
Behöver en hjälpande hand med rengöring av torp terass. ....när jag får åka dit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.