Svar: 1, år 2008.

Jag vill vinna för att det skulle bli så mycket roligare med all renovering som skall till att starta här till våren, men så tänker jag ju också på skruvdragarens bästa också då jag vet att den kommer få ett bra hem här.
Fönsterbyten, dörrbyten och uterumsbygge är bara några av de spännande saker den kommer att få vara med om i år, om den kommer hit vill säga, och längre fram i tiden kommer det ömsom nya projekt och ömsom lite vila, men vi kommer förhoppningsvis ha kul hela tiden och jobba tillsammans på huset i många år framöver....... skruvdragarn å jag. =)
 
Redigerat:
Svarsalternativ 1, dvs 2008

Det har gått åt många maskiner under mitt bygge och båda mina skruvdragare verkar stå på tur att gå sönder :(, vore trevligt att inte behöva köpa ny maskin själv :)

Vinner jag blir sponorn nöjd med sin produktplacering i en av foruments mest välbesökta projekttrådar och forumets läsare får ta del av skruvdragaren i form av en recension av den i samma tråd så de vinner också (y)
 
Året är 2008

Vinnaren utses fredag den 13, att ni törs välja denna dag. Har alltid varit försiktig på denna dag. Varför jag är intresserad av Makita, jo därför jag fått uppleva hur man idag använder sig av morderna BRA maskiner och som finns i otroligt många utföranden.Hjälper nu min son med sitt bygge, använder en maskin av annat märke, men har sett snickarna som är här har en otroligt bra uppsättning, brukar låna deras verktyg, alltid en RIKTIG upplevelse och jobbet blir utfört. Min min maskin slutat gå då jobbar de vidare med sina maskiner (skruvdragare) .Nu har jag förstått värdet att bara ha RIKTIG UTRUSTNING. Det är Makita, suttit o tittat i er katalog som ett lite barn och drömt om den o den maskinen ska vi ha så jobbet går fortare. Hälsar Bengt Eriksson (nu gammal f.d. byggare)
 
2008
Vinnaren utses fredag den 13, att ni törs välja denna dag. Har alltid varit försiktig på denna dag. Varför jag är intresserad av Makita, jo därför jag fått uppleva hur man idag använder sig av morderna BRA maskiner och som finns i otroligt många utföranden.Hjälper nu min son med sitt bygge, använder en maskin av annat märke, men har sett snickarna som är här har en otroligt bra uppsättning, brukar låna deras verktyg, alltid en RIKTIG upplevelse och jobbet blir utfört. Min min maskin slutat gå då jobbar de vidare med sina maskiner (skruvdragare) .Nu har jag förstått värdet att bara ha RIKTIG UTRUSTNING. Det är Makita, suttit o tittat i er katalog som ett lite barn och drömt om den o den maskinen ska vi ha så jobbet går fortare. Hälsar Bengt Eriksson (nu gammal f.d. byggare)
 
Svar 1 - Makita etablerades 2008 i Sverige.

Redan på 1990-talet köpte jag min Makita 6223D i Finland och den fungerar alldeles utmärkt än idag.
2x(12V och 1,3Ah)har varit tillräckligt att köra med på allaslags byggen. På 75min har man ett full-laddat batteri.

Det vore kul att prova på DDF456SP1F och se vad den går för.
Nu när den bästa pimpelsäsongen närmar sig, så skulle man kunna göra ett snabbfäste till den manuella isborren och koppla på DDF456SP1F:n och göra schweizerost av isarna här uppe i jakten på stor-rödingen...
Då man har problem med nacken och axlar så skulle DDF456SP1F:n underlätta borrningen och därmed så skulle man kunna njuta mera av fisket.
 
Svar2008

Mitt ex tog alla verktyg vid vår skilsmässa
Nu behöver jag nya verktyg så att jag mina taggar kan vässa.
Ingen ska styra mig
Jag vill kunna säga att jag är starkare än dig
 
Svar: 2008

Motivation: Ärligt talat, när behöver man inte en ny skruvdragare? Som villaägare finns det alltid projekt som man behöver bra verktyg till. Är dessutom anställd i familjeföretag som inte har ekonomi att köpa in bra verktyg till mig så jag föredrar många gånger att ta med egna hemifrån. Som sagt... En ny skruvdragare behövs alltid :)
 
Svar 1. år 2008
Skruva och borra, ordna och trixa,
allt kan en händig kvinna fixa.
Med de rätta medlen går allt som en dans,
Makita och Byggahus.se, ge mig en chans.
 
Svar 1.

Ja, Makita kom till Sverige år tjugo-hundra-åtta,
vilket gör deras ålder i detta land till sju år blotta.

Men även om dom ganska nyligen sig in i detta land har slagit,
så har dom min verktygslåda redan intagit.

Min cirkelsåg, tigersåg och bandslip; Makita är dom alla,
för jag behöver något som trycket palla!

Och likaså för min sticksåg, borrhammare och mutterknack;
så kan jag till Makita sända mina tack.

Som ni kanske har anat så när jag efter verktyg greppar,
då är Makita namnet på mina läppar.

För vill du ha ett verktyg som du på kan lita;
då ska det vara en Makita.

Ja, ett verktyg som är mer än en rekvisita;
då ska det vara en Makita!

Men även om jag av Makitas verktyg flertalet redan har,
så en borrmaskin jag faktiskt saknar i mitt förvar.

Men jag vill tro att mina behov dom helt täcks,
om jag skulle vinna denna modell DDF fyra-fem-sex!

Så om ni funderar på vem som ska få ge denna maskin sin omsorg,
så erbjuds den härmed ett varmt hem i Göteborg!

För Makita är över hela världen kända för den rätta kvalitén,
så nu säger jag farväl, adiós, au revoir, auf wiedersehn!
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

Renovera är ett väldigt sjå, man måste ha maskiner man kan lita på.
En efter en har fått passera, dom håller inte, man måste kassera
Men när svetten dryper ner från min panna, då skulle Makitan vara där för att stanna.
Min kåk den blir nog aldrig klar, det är ju alltid dom där listerna kvar.
Att skruva en hylla, en bänk eller list, blir med en bra maskin aldrig trist.
Jag vill ha en ny fin Makita, en maskin man på alltid kan lita.
 
2008.
Som hyfsat nybliven husägare har jag hankat mig fram med skruvdragaren som jag fick när jag flyttade hemifrån en gång i tiden.
Tyvärr räcker ju inte batteriet till mer än att skruva ihop en Ikea möbel innan den måste laddas igen.
Har haft planer en tid på att snickra ihop en utomhusbastu och då hade en ny dragare suttit som en smäck.
 
Min fru har länge önskat sig en skruvdragare vilket skulle passa perfekt nu när vi renoverar på flera ställen i huset.
 
Svar: 1.2008

Vi har nyss flyttat från lägenhet (rätt hanterbar storlek) till vårt första hus, där skruvar som behöver skruvas och hål som behöver borras lurar bakom varje hörn inne i huset och ute i trädgården. Det vore fint att få en ny, stark och händig inneboende i verktygsskåpet som kan hålla en i handen och hjälpa till med sådant.
 
Svar: 2008

Köpte min Makita skruvdragare när jag flyttade hemifrån 2004. Har sedan dess renoverat 4 lägenheter och ett hus jag nu bor i. Maskinens chuck är nu lite rostig efter att jag glömde den ute I höstas där den stod I regn. Den fungerar fortfarande perfekt men batterierna börjar bli dåliga efter 11 år. Med det betyget så blir nästa maskin självklart en Makita.
 
Makita etablerades 2008.
Jag vill verkligen använda rejäla grejer och vinner jag en Makitamaskin får tillgång till det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.