A
Svar: 1: Makita etablerades i Sverige 2008

Hej!
Jag söker en kamrat som vill vara med och förverkliga drömmar om diverse byggprojekt, både små och stora. Du ska vara pålitlig och stark med ett utvecklat sinne för kvalitet och hållbarhet. Du borrar och skruvar med glädje samt är flexibel och snabb. Precis som jag tycker du om att hitta nya lösningar för att ständigt förbättra din omgivning. Om detta låter lockande så tveka inte att höra av dig!
 
Svar: Alternativ nr 1. Etablerat 2008 i Sverige.

Min Bosch har från dag 1 skapat mer irritation, svordomar och en oförklarlig smärta i handleden efter en handfull skruvar. Ska bli ett sant nöje att innan den lämnas till miljöstationen till förmån för denna Makita figurera som skräckexempel på dålig ingenjörsvetenskap och materialutveckling. Rullstopp till släpen blir perfekt.
 
Svar: 1. 2008

Blir nybygge fritidshus i sommar. Tänk va härligt med en kraftfull Makita skruvdragare jubileums modell i handen.. Många långa svettiga dagar skulle de blir för oss tillsamans.
 
Svar1: 2008

Motivering:
Jag lovar att posta en videorecension av denna om jag får den så att användarna på Bygga hus får en så objektiv bedömning som möjligt av funktionalitet, hanterbarhet osv!

Jag har haft skruvdragare, borrmaskiner, knackskruvdragare av både bättre och sämre kvalité men har till slut landat i att använda Makita LXT. Min slagborr och knackskruvdragare är flitigt använda under minst 6 år som villaägare och det vore intressant att testa hur de slitna står sig mot en ny modell. Jag skulle också kunna göra en jämförelse med tex AEG-maskiner och någon billigare varian. (Jämförelser mellan Makita och Dewalt finns det ju redan gott om på nätet).
 
Svar nummer 1: 2008.

Nytt kök, nya golv, bytt dörrar och isolerat grunden... I sommar ska det bli ny altan, nya vindskivor och carport. Min fru är verkligen grymt duktig! Ge henne en ny skruvdragare så hon kan ta tag i panelbytet nu till våren. En ny, stark och fin Makita-dragare kommer hon ALDRIG låta mig låna, alla parter nöjda...
 
Hej, Makita etablerade sig i Sverige 2008.
Dottern har just flyttat hemifrån och hon fick min gamla maskin i inflyttningspresent. Jag hade Bosch Blå eller DeWalt på radarn. Makita kände jag inte till, men Makitamaskinen verkar ännu vassare än de jag funderat på. Japansk kvalitet är svårslaget.
 
Svar: 1. Makita etablerades i sverige 2008.

Som arbetslös och med 2 hus som är i stort behov av renovering behöver jag all hjälp som går att få!
 
Svar: 1. 2008

Det låter kanske skruvat, men en idé om ett nytt trädgårdsbord har borrat sig in i min hjärna. Steg nummer ett: vinna verktyg från Makita!
 
Svar nummer 1: 2008.

Livet har stått på paus i ett par veckor eftersom minstingen drabbades av RS-virus med sjukhusvistelse som följd. Men nu är vi på fötter!
Samtidigt så har vi varken hunnit med att renovera på huset och jag har inte hunnit köpa födelsedagspresent till sambon (som fyller år om en vecka).
Makitamaskinen skulle vara den perfekta vinsten => Snabbare renovering och en födelsedagspresent till sambon!
 
Svar: 1. 2008 (september) etablerades Makita i Sverige

En Makita skruvdragare! :wow::wow::wow:

Vad är det man säger, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge.

http://www.byggahus.se/forum/k-pes-bytes/203665-dewalt-skruvdragare-del-sokes.html

Så här två år senare är läget oförändrat och i högen av gamla billiga dragare är det ingen som fungerar längre, läget är desperat och jag håller verkligen båda tummarna på vinst denna gång :D

Som motivering säger jag bara.... lyckan och känslan att få ropa ut........ JAG VANN!!!! :wow:
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

Vad gör man när man ska renovera ett helt hus och ser den här,
JO, man får liksom en glittrande blick, Jag är kär!

Vad gör man om den skulle landa i postlådan till mitt hus,
JO, man ser att framtiden är omåttligt ljus!

Vad gör man när den är färdigladdad och vilar i min hand,
JO, man kör skruvdragare & lever i drömmarnas land!
 
Svar: 2008

Jag och min sambo är nyblivna husägare (13/3) och jag äger ingen skruvdragare. Det gör dock min tjej, hon har en hitatchi. Önskar här med att kunna bräda henne på denna punkt - vem som har bäst skruvdragare!
 
Svar 1. - 2008.

Jag behöver verkligen en ny skruvdragare för min hustru blev så arg på mig för att jag gjort fel så hon kastade min skruvdragare i marken så att den gick i tre stora delar.
Jag använde den för allt möjligt som att montera snörasskydd på taket, till att blanda fix, borra och givetvis skruva. Hur skulle jag kunna hempula utan en skruvdragare? Speciellt som förra ägarens spikar(!) börjar sticka upp sina huvuden på altanen.
 
Svar nr 1: 2008.

Istället för att med mejsel slippa blåsor i handen, vore det fint att med denna maskin kunna bygga färdigt bryggan vid stranden...
 
Rätt svar är 1: 2008

Skulle vilja vinna till min stackars make ;)
Han har precis kört slut på sin skruvdragare och han är i desperat behov av en. Pga mig, hehe.
Han håller nämligen på att renovera sovrummet i sambans med handikappanpassning av delar av huset.
Han vill ju både att jag ska komma fram med rullstol och att det ska vara fint.
Han Vill även att jag ska ha plats för min passion, böcker. Så i ett svagt ögonblick lovade han att bygga totalt 6 meter bokhyllor som ska vara 2 m höga.
Plus ett litet bord åt mig också. Plus i sommar blir det ett redskapsskjul och en liten stuga där mina rehabiliterings redskap ska få plats.
Så ni ser ju att han har att göra :)
Eftersom han är så snäll och underbar förtjänar han sin drömmaskin!
Inte alla skulle göra så mycket för sin handikappade fru plus allt han gör varje dag ♡
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.