Hej alla !

finns säkert fler trådar om detta ämnet på forumet men jag försöker

går och är lite orolig för min torpargrund (fukt & mögel) tänkte därför installera en avfuktare om det är möjligt, grunden är omöjlig att plasta men det skulle säkert gå att täta den riktigt bra
fastnade för acetec men vet inte om det är möjligt med tanke på att den inte går att plasta

vad tror ni ? Skulle det gå ? Andra alternativ ?

tackar för svar

Andreas
 
Kolla in DA-160 eller 250 från Fuktkontroll, det är enkla och robusta aggregat.
 
ok ska göra det, hur tät måste grunden vara ?
 
Om grunden ska avfuktas måste alla ventiler sättas igen, t ex med cellplast, och endast röret för våtluft ska gå ut genom grundmuren.
 
Ok, har tänkt en del på det här idag och kommit fram till att jag ska gräva ur grunden, jobbigt blir det men det blir bra sen, vet inte hur jag ska göra med dom riktigt stora stenarna ? Får försöka lyfta bjälklaget liteförsiktigt med en domkraft och försöka trä plasten emellan, tänkte fästa plasten i grundstenarna med lim, fogskumma alla sprickor å springor å sedan ner med en avfuktare, hur mycket sten ska bort ? Gör det något om några ligger kvar under plasten ?
 
Hur noga måste man vara med plasten? Behöver man gräva ur en jädra massa egentligen ? Räcker det inte med att bara gräva så man kan fästa upp plasten mellan stenarna ? En fråga till, om man bara plastat tex 1/3 av grunden kommer det göra någon nytta eller trycks bara fukten upp där det inte är någon plast ?

Tackat för svar /Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.