Våran krypgrund är i stort sett omöjlig att krypa in i, jag gissar att den har en höjd på kanske 40 cm.
Är det möjligt att sätta in en avfuktare utan att lägga plast under? Avfuktar man i hjäl sig då?

Finns det tekniska lösningar för att lägga in plast i så små utrymmen, eller gäller det bara att ta några betablokerare, krypa in och bli utdragen bakåt med ett rep?

MvhErik

40 cm är ju med råge krypbart, jag har 20 i vissa delar. Det är så trångt att jag inte kunder vända huvudet från höger till vänster sida när jag krypit in ;)

Men skämt åsido, det går att avfukta, och miljön kommer att bli bättre. Men det kommer gå mer energi från avfuktaren. Sedan beror det mycket på hur markförhållandena är i övrigt. Är det starkt sugande mark, som alltid är fuktig blir det svårt utan plast.

Jag som har liknade problem som dig har bara plast i vissa delar, där det gått att komma åt. Min avfuktare går lite för mycket.

Ska man verkligen säta in en avfuktare om inte övrigt dräneringsarete är gjort? Vår besiktningsman sa till oss att ABSOLUT INTE sätta in en avfuktare före krypgrunden var utgrävd, lagt singel, sedan plast, och till sist tätad. Först då kan man sätta in en avfuktare var vad vi fick till oss, annars så drar avfuktaren bara till sig mer fukt in i grunden och snabbar på tillväxt av mögel och svamp...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.