Har en mindre mängd jordmassor (ca. 2 kbm) som jag tänkte frakta bort med släp.

Någon som känner till hur man kan bli av med detta på smidigt sätt, gärna utan att behöva köpa klippkort på någon tipp.

Gör inte alla återvinningscentraler det?
Återbruken häromkring har en container för jord/fyllnadsmassor iaf, kostnadsfritt.

John Karlsson skrev:
Gör inte alla återvinningscentraler det?
Återbruken häromkring har en container för jord/fyllnadsmassor iaf, kostnadsfritt.
Jo, jag har ett vagt minne av att det på Värmdö kommuns sida tidigare stod att man kunde lämna jordmassor på ÅVC. Hemsidan är dock uppdaterad nu och saknas information om specifikt vad ÅVC tar emot från privatpersoner. På någon sida stor det löst att man är hänvisad till tippen där man får köpa ett klippkort.

L-Bror skrev:
Trädgård bandhagen återvinningscentral är smidig tycker jag.
Stora öppna ytor som passar bra för släp å skyffel.

[länk]
Låter bra. Ska slå dem en signal under morgondagen.

Vanlig ÅVC går nog bort. Jordmassor tas emot men man måste stå och skyffla upp det över en kant in i en container.

Ska satsa på Trädgård Bandhagen, ringde någon allmän upplysning och där påstods det att jord inte kunde lämnas hos Trädgård Bandhagen men hos alla andra ÅVC i området. Ska försöka hitta något direktnummer till Trädgård istället.

Samtliga åvc I Stockholms kommun söder om stan brukar ha en ficka där du backar mot och skottar ur. Ingen kant eller liknande. Dumpade senast I högdalen. Separat kö dessutom

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.