Någon här på forumet som kan ge förslag eller förmedla dit jag kan köpa knivsatser till min Automower. Jag skulle vilja kunna köpa knivsatser lite billigare, tycker att 50 kronor inte är speciellt prisvärt för 3 blad som inte håller för någonting. Kan tänka mej att köpa ett större paket, kanske 30 blad (10 x 3st). Idag fick jag tag i en ny typ med kraftigare blad med 2 hål för att kunna vända dessa blad men de kostar 150 kronor för 3 st.
Alla tips mottages tacksamt.
 
Gå till ebay och sök på automower. har själv köpt knivar där från en firma i Tyskland, funkar kanon och till halva priset.
/Krille
 
Har sökt lite på Ebay, har du något förslag på firma i Tyskland?
 
Dear krille10,


Herzlichen Dank für Ihre schnelle Zahlung für Ihren Kauf am Di, 27. Apr.
2010, 22:20:52 MESZ von:
Artikelbezeichnung: 18 +3 Orig.Messer für Husqvarna Automower® 18 Schrauben
Anzahl: 1
Webadresse: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330422226364
Artikelnummer: 330422226364
Mitgliedsname des Käufers: krille10

/Krille
 
Intressant,
Men vad betyder det "18 +3 Orig.Messer für Husqvarna".. är det 18x3 knivar eller 18+3=21 eller vadå?

Någon som jämfört originalknivar mot substitut ?

:)
jokomoko
 
Vad betyder följande: 60 2-Loch Messer, är det den nya typen av kniv med 2 hål och motståndskraftigare blad?
 
Den enda som kan svara är den som lagt ut annonsen...
 
18 originalknivar och 3 från annan tillverkare
/Krille
 
Inte tvärtom då? 18 kopior och 3 original?
 
krille2 skrev:
[länk]
Formen påminner om brytblad, kanske funkar som billigt substitut?Cutter.jpg
 
tjaboo skrev:
Formen påminner om brytblad, kanske funkar som billigt substitut?
Brytblad är bara vassa på ena sidan. AM startar knivmotorn växelvis höger/vänster varannan gång efter laddning.
 
Eftersom det var bekvämt beställde jag lite fler plastspik och skarvdon från dem nu. 75,- i frakt men väldigt skönt att man slapp regga sig för att handla - mer sånt!
 
Vill bara kolla med Onyxv8 om det stämmer att du gav 175 kronor för 9 blad av standardmodell, själv ger jag 50 kr för 3 st över disk där jag köpte gräsklipparen. Känns således inte som en god affär för mej, kanske har jag fel, rätta mej i så fall.
/Niclas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.