Min Husqvarna Automower dockar ej, hittade en del (se bild) men kan ej se vart den ska sitta om de kanske är problemet. Tacksam för hjälp av nån som vet.

• Metallplatta med hakformade ändar, potentiell del till Husqvarna Automower, placerad på ett ljust underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror den ska sitta i dockningsstationen, det är blecken som klipparen laddar via.

Okej kan inte riktigt fatta var bara, kan du beskriva 🥸🙂

• Person håller del framför robotgräsklippare, gräs på botten.
    Skapa konto
Okej, då hade jag fel, blecken är ju där.

Är ju som du skriver inte uppenbart var den ska sitta 😬

Men jag skulle nog säga att den ska sitta där någonstans. Kanske att halvmånen ska vara ovan indikator-LEDen 🤔

Jo!
Här är hela biten med delen på plats:
Observera att delen är upp och ned på bilden.

Svart plastdel och kopparfästen, upp och ned, med skruvar och brickor.
Skapa konto

Okej, får kika om jag kan få dig den, tack för hjälpen 👍😁

13th Marine 13th Marine skrev:
Jo!
Här är hela biten med delen på plats:
Observera att delen är upp och ned på bilden.

[bild]
Vad sökte du på för att hitta den? Tänkte om kunde se hur man sätter dit den om man måste lossa på något.

V villakille skrev:
Okej kan inte riktigt fatta var bara, kan du beskriva 🥸🙂
Ser även ut som att det högra stiftet på laddstationen har fått en smäll och vikt sig.

Peoplebeer Peoplebeer skrev:
Ser även ut som att det högra stiftet på laddstationen har fått en smäll och vikt sig.
Okej själva metallbiten man får byta då?

Rätt konstigt men nu dockar den utan den delen, men ibland så rullar den ur, kanske har med detta att göra?

V villakille skrev:
Rätt konstigt men nu dockar den utan den delen, men ibland så rullar den ur, kanske har med detta att göra?
Jag antar att om roboten går in i dockan men inte får kontakt med laddstiften så blir det galet. Kolla hur stiften ser ut, det kan vara en synvilla men om det högra stiftet har blivit mosat så får du försöka böja tillbaka det. Plastbiten ser ju ut att ha kunnat sitta där inne och att halvcirkel är en urtagning för dioden. Bör rimligtvis gå att se var den suttit om du synar av runt laddstiften/dioden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.