Sitter det en automatsäkring i denna timer tro? Efter över 11 års dagligt bruk klickade timern till när jag körde igång kaffekokaren. Nu funkar varken timern eller uttaget uppe till vänster. Så frågan är om det går att återställa en eventuell automatsäkring på något sätt? Kommer dock inte göra det själv då jag inte är kunnig.
Kaffebryggaren gick igång fint i ett annat köksuttag och löste inte ut någon säkring i elcentralen.
Kaffebryggaren gick igång fint i ett annat köksuttag och löste inte ut någon säkring i elcentralen.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 452 inlägg
Det är inte omöjligt att det finns en glasrörssäkring. Bänd loss locket på timern och titta.
Förmodligen inte. Tror inte den modellen har varken säkring eller automatsäkring. Har haft flera sådana och de går sönder på löpande band. Blir nog till att byta.2 2:a: villan skrev:Sitter det en automatsäkring i denna timer tro? Efter över 11 års dagligt bruk klickade timern till när jag körde igång kaffekokaren. Nu funkar varken timern eller uttaget uppe till vänster. Så frågan är om det går att återställa en eventuell automatsäkring på något sätt? Kommer dock inte göra det själv då jag inte är kunnig.
Tack. Talade med en elektriker som bekräftade att säkring saknas och att de lätt går sönder. Kommer ersätta med en Schneider hörnbox (3 uttag) och skippa timern framöver.