Hej!

Vi har ganska dåligt vattentryck hemma (kommunalt vatten), vattenspridaren når bara några meter vilket blir väldigt ineffektivt.
Så, jag letar efter ett sätt att höja vattentrycket i vår vattenslang (inne i huset duger det ok). Jag vill dessutom kunna automatisera bevattningen (slås av/på 4 ggr/dygn) med hjälp av denna bevattningstimer (som jag alltså redan använder): BEVATTNINGSTIMER NEPTUN DATOR 1-ZONE 1-240MIN | BAUHAUS

Vad är rätt produkt för att använda i detta sammanhang? Jag sneglar på denna: Hydroforpump | Helautomatisk | Meec Tools | Jula. Jag skulle isåfall koppla den så här:
Vattenutkastare (alltid på) > Hydroforpump (alltid på) > bevattningstimer > vattenspridare.

("Alltid på" är under tiden som jag vill bevattna under en längre period, t.ex. vid stödsådd av gräsmattan)

Men jag är lite osäker (personalen på Jula kunde inte hjälpa mig tyvärr) om detta skulle fungera. Är en hydroforpump tänkt att använda så här, där jag "matar" den med trycksatt vatten från utkastaren?

Är det någon annan typ av produkt som skulle kunna fungera (för att höja vattentrycket)? Grova och korta slangar är ju ett klassiskt trick, vilket jag redan har infört, men trycket är fortfarande lågt.

/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.