655 läst · 18 svar
655 läst
18 svar
Att tänka på första dagen med luftvärmepump i fritidshuset?
Byggnovis
· Stockholm
· 297 inlägg
Om några dagar får vi en Perfera XTH 30 installerad i stugan. Åker endast ut över dagen för att närvara. Kommer antagligen dröja någon månad innan vi är där nästa gång.
Har aldrig haft llvp tidigare. Något särskilt jag borde tänka på att göra, kontrollera eller fråga installatören om innan jag åker därifrån?
Har aldrig haft llvp tidigare. Något särskilt jag borde tänka på att göra, kontrollera eller fråga installatören om innan jag åker därifrån?
Byggnovis
· Stockholm
· 297 inlägg
Byggnovis
· Stockholm
· 297 inlägg
Byggnovis
· Stockholm
· 297 inlägg
Visst är det så. Jag tycker mest att det är märkligt att den jobbar för att hålla en högre temperatur än den inställda. Känns som en bugg i mjukvaran.
Det här beror ju på värmepumpens dimensionering.H H-Thomasson skrev:
Men du har rätt i att sänkt inomhustemp kan medföra en risk att värmepumpen inte avfrostar ordentligt.
Byggnovis
· Stockholm
· 297 inlägg
det är installatören som ger dig instruktioner för din modell avseende användning och underhållKarl-Bertil Jonsson skrev:Om några dagar får vi en Perfera XTH 30 installerad i stugan. Åker endast ut över dagen för att närvara. Kommer antagligen dröja någon månad innan vi är där nästa gång.