1 560 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Att renovera med fibo tresbo?
Hej,
Har sökt en del och hittar bara gamla trådar om detta. Hur ser det ut idag med detta. Är det bra eller ska man kakla?
Har en dusch idag som är gjord 1979. Den har aldrig används innan vi flyttade in för 4år sedan och vi vill fixa till den nu. Kan detta vara ett alternativ?
Ska man klinka golvet först isf?
/Micke
Har sökt en del och hittar bara gamla trådar om detta. Hur ser det ut idag med detta. Är det bra eller ska man kakla?
Har en dusch idag som är gjord 1979. Den har aldrig används innan vi flyttade in för 4år sedan och vi vill fixa till den nu. Kan detta vara ett alternativ?
Ska man klinka golvet först isf?
/Micke
På jobbet har man satt upp sådana skivor i omklädningsrummens duschar, toaletter och toaletter med dusch. På golvet ligger en mörkgrå melerad plastmatta, i duscharna är det insvetsat matta i samma mönster men med en relief som aluminium durkplåt. Mattan är lagd före att skivorna satts. Snyggt och funktionellt.
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 526 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 526 inlägg
Det satt såna skivor i badrummet i vårt hus när vi flyttade in. Dom installerades 2009 och verkar funka bra ännu. Inte samma känsla som kakel men okej alternativ till matta. Känns fräscht fortfarande.
Nä samma känsla kan det väl aldrig bli ,men detta handlar ju om ett nytt sätt att fixa sitt badrum till. Har en vägg som är bara gips och skall kakel sättas så måste den väggen bytas ut till mer bärande vägg. Med plattor så slipper jag det och matta är svårt att sätta själv.
Trodde faktiskt att jag skulle få mer respons på inlägget ??
Trodde faktiskt att jag skulle få mer respons på inlägget ??
Liknande trådar
-
Totalkostnader för att renovera ett hus
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vilken är det bästa tiden för att renovera badrummet?
Badrum -
Hur pass akut är det att renovera badrum från 70-tal som verkar OK?
Badrum -
Hur renoverar man en gammal vattenkran
Vatten & Avlopp -
Sätta in fönster i nyrenoverat badrum
Badrum