Måste fråga om lite råd ang. att måla alla plastdetaljer på en fyrhjuling. De ser riktigt illa ut och något vill jag gärna göra åt det.
Har funderat på både gummifärg och att foliera.

Gummifärgen är ju smidig då den är flexibel och lätt att laga och ta bort. Men håller kanske inte jättelänge. Den är också matt vilket jag inte är sugen på.
Att foliera verkar ganska svårt och tidskrävande, hållbarhet vet jag inget om.

Om man däremot utför ett gediget grundarbete med att slipa ner all plast och använda sig av plastprimer, kanske även att vanlig primer behövs på det? Sedan färg och klarlack.
Jag tänker på t.ex. Biltemas vanliga hobbyfärg, skulle det fungera eller är det så att det lätt kan spricka när platsen rör på sig?

löste även om att man kan behöva någon mjukgörare i färgen för att förhindra att det spricker osv.
Då är det ju inte en vanlig billig sprayburk som gäller, om inte ni vet någon typ av färg mer anpassad för plast?

Har ni testat något liknande och kan dela med er av lite erfarenheter?

Tack på förhand.
 
Beror ju helt och hållet på vilket plastsort det är. Är det polyeten (märkt PE) kan du glömma all slags behandling. Polypropylen likaså. Det verksr ju logisk med sådana termoplaster på en fyrhjuling för stt det skall hålla hårda tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.