Nissens
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Det är bättre att alltid citera så missar man aldrig…
 
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Ja, jag kollat så att det inte kommer in störande inlägg mellan när jag postar i trådar som det postas mycket i. Om det kommer in något där lägger jag till vem svaret är riktat till.
Ja, varför göra det enkelt för sig när det finns möjkigheter att krångla till det? 😉
 
  • Gilla
TheGame
  • Laddar…
Det med för text som är fullständigt onödig för att du inte kan ägna 2s åt att göra den bedömningen.

Regelverket tillåter därför inte slentrianmässig citering där det är helt omotiverat.

Edit: Att lägga in många inlägg på raken i en tråd är inte heller vettigt, jag vet dock inte om det är upptaget i reglerna.
 
Jag finner det intressant att @Marlen Eskilsson bröt ut denna diskussion, och sedan ändå inte förtydligade vilket beteende det är de efterfrågar med forumregeln om citering 🙄
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson Bra att du flyttade ut diskussionen. Eftersom flera personer tagit på sig rollen som din talesperson vad gäller hur man borde citera, får du gärna skriva hur du tycker det fungerar.


Edit. Jaha, nu skrev jag samma sak som den ovan. Man kanske borde få ett pling som säger att "nu är du lite sen på bollen och riskerar att framstå som ett fån - vill du verkligen göra det?"
 
  • Haha
Violina och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Det med för text som är fullständigt onödig för att du inte kan ägna 2s åt att göra den bedömningen.

Regelverket tillåter därför inte slentrianmässig citering där det är helt omotiverat.
Du verkar ha ett helt eget regelverk. En viktig funktion som du dessutom ser ut att ha missat helt är att när man citerar någon så får den citerade en notifiering om det, men inte annars.
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Det här sättet fungerar väl, men är mycket jobbigare för mig om jag vill läsa vad Classe skrivit. Så smidigt att bara klicka på citatet annars och sen kan man klicka sig bakåt i flera steg i en diskussion utan att behöva leta.
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
@Marlen Eskilsson Bra att du flyttade ut diskussionen. Eftersom flera personer tagit på sig rollen som din talesperson vad gäller hur man borde citera, får du gärna skriva hur du tycker det fungerar.


Edit. Jaha, nu skrev jag samma sak som den ovan. Man kanske borde få ett pling som säger att "nu är du lite sen på bollen och riskerar att framstå som ett fån - vill du verkligen göra det?"
Där finns ju en funktion som flaggar för att det kommit inlägg emellan, men den är inte så snabb tyvärr.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
@Marlen Eskilsson Bra att du flyttade ut diskussionen. Eftersom flera personer tagit på sig rollen som din talesperson vad gäller hur man borde citera, får du gärna skriva hur du tycker det fungerar.


Edit. Jaha, nu skrev jag samma sak som den ovan. Man kanske borde få ett pling som säger att "nu är du lite sen på bollen och riskerar att framstå som ett fån - vill du verkligen göra det?"
Jag tycker att man ska citera bara om det finns risk att någon missförstår vem man svarar. Man bör ju aldrig citera senaste inlägget direkt ovan t ex. Och svarar man direkt på TS fråga ska man inte heller behöva citera. Ibland kan det vara bäst att bara skriva @Hep.
 
Nissens
Hep Hep skrev:
flera personer tagit på sig rollen som din talesperson vad gäller hur man borde citera, får du gärna skriva hur du tycker det fungerar.


Edit. Jaha, nu skrev jag samma sak som den ovan. Man kanske borde få ett pling som säger att "nu är du lite sen på bollen och riskerar att framstå som ett fån - vill du verkligen göra det?"
Du har nog missförstått i så fall. Jag ser inte att någon hänvisat till annat än de regler som finns.

Det underlättar ju för alla om de följs eftersom notifieringar genereras och citat blir lätta att följa med de regler och funktioner som finns. 😊
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Att hänvisa till reglerna eller till sitens drottning är för mig samma sak.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker att man ska citera bara om det finns risk att någon missförstår vem man svarar. Man bör ju aldrig citera senaste inlägget direkt ovan t ex. Och svarar man direkt på TS fråga ska man inte heller behöva citera. Ibland kan det vara bäst att bara skriva @Hep.
Men det som är senaste inlägget direkt ovan när man börjar skriva kan vara tredje eller fjärde när man skrivit klart och postar.
 
  • Gilla
  • Älska
Violina och 8 till
  • Laddar…
Nissens
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker att man ska citera bara om det finns risk att någon missförstår vem man svarar. Man bör ju aldrig citera senaste inlägget direkt ovan t ex. Och svarar man direkt på TS fråga ska man inte heller behöva citera. Ibland kan det vara bäst att bara skriva @Hep.
Hur är tanken då att man skall få en notifiering om att någon kommenterat ens inlägg? Det får man om någon citerar ett inlägg man gjort.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur är tanken då att man skall få en notifiering om att någon kommenterat ens inlägg? Det får man om någon citerar ett inlägg man gjort.
Det finns många forum där man inte får någon notis ifall någon kommenterar ens inlägg. 😉
 
Varför ska det vara så förbaskat svårt att citera, ett knapptryck och skriv det du tänker så förstår alla vad och vem som åsyftas, speciellt i ett hett ämne med många kommentarer, annars blir det halvt obegripligt med ännu fler inlägg som förtar huvudfrågan.
Men det kanske är avsikten, många inlägg...
 
  • Gilla
TheGame och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.