D Daniel 109 skrev:
Nej, jag missade det. Jag brukar inte läsa det jag just skrivit, och ännu mindre skrolla upp för att se om dök upp något annat samtidigt.
Du lägger ju en del energi att skriva inlägg, är det inte bra om dom är förståeliga?

Fanns väl nån regel om kvalitet och inte kvantitet...
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 9 till
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Det är inte tillåtet att citera på det viset.
Du är lite som snubben som kör i fel riktning på motorvägen - och irriterar sig på att alla andra kör åt fel håll. 😂
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Pin och 13 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, jag missade det. Jag brukar inte läsa det jag just skrivit, och ännu mindre skrolla upp för att se om dök upp något annat samtidigt.
Så det är inte forumet som är problemet.
I detta fallet kom ju det tidigare inlägget flera timmar innan om jag såg rätt?

Det är bara du som har detta problemet.

Edit, såg att det bara gått några minuter, sorry.
Men allvarligt, det är ju ganska vanligt att just dina svar missuppfattas p g a att du inte citerar. Tycker du verkligen att det är du som gör rätt?
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är inte tillåtet att citera på det viset.
Vilken regel förbjuder det? Jag skulle säga att citat-regeln påbjuder att du ska citera av just det skälet du själv nämner. I en tråd där flera diskuterar är risken för missförstånd uppenbar och hög.

§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen.
 
  • Gilla
Pin och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
D Daniel 109 skrev:
Den här forumet är ju hopplöst. Det var Johan jag kommenterade. Men man märker ju inte när det kommer inlägg mellan.
Återigen, det har du upptäckt säkert 100 ggr nu.
Tror du verkligen att det blir ett annat resultat nästa gång? Vad är det man brukar säga om att upprepa samma sak och förvänta sig ett annat utfall?

För övrigt har jag fått varningar om att nya inlägg kommit .
 
  • Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
P
P Peter_Ker skrev:
I normala forum brukar man få en varning om man försöker göra ett inlägg i en död tråd. Men här kan man återuppväcka 15 år gamla trådar ☠️
Vilket är jättebra, men det är förstås inte fel att bli uppmärksammad om att tråden är gammal.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
P Peter_Ker skrev:
Forumregler.
[bild]
Kristallklart. Det är alltså lämpligt att citera, dvs klicka på svaraknappen under inlägget man vill kommentera. När man har skickat in sin kommentar ser man direkt om det behövdes ett citat eller inte och om det inte behövs är det enkelt att radera det.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Nej, jag missade det. Jag brukar inte läsa det jag just skrivit, och ännu mindre skrolla upp för att se om dök upp något annat samtidigt.
Men nu vet du att det behövs…
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vilken regel förbjuder det? Jag skulle säga att citat-regeln påbjuder att du ska citera av just det skälet du själv nämner. I en tråd där flera diskuterar är risken för missförstånd uppenbar och hög.

§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen.
Precis, det blir ostrukturerat kaos utan vettiga citeringar. Det räcker med en ostrukturerad kaosmänniska för att fucka upp trådar i parti och minut, till och med engros. Rädslan att leva yttrar sig på olika sätt, tycks det.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är inte tillåtet att citera på det viset.
Det är det väl om det behövs?
 
  • Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är det väl om det behövs?
Japp, det är enbart om det är onödigt som det är förbjudet enligt regelverket.
Vid behov är det klart och tydligt tillåtet enligt de regler som Daniel 109 själv citerade.

Och att det behövdes var ju väldigt tydligt, annars hade ju denna sub-tråd aldrig skapats. :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
sysmali
D Daniel 109 skrev:
Det är inte alltid alla punkter märks ut.
Vilket inlägg svarar du?
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 7 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Vilket inlägg svarar du?
I detta fall var det ju faktiskt ganska uppenbart att han svarade mig.
De flesta gånger funkar det ju men ofta inte.

Det är ändå onödigt att dryga sig mer än nödvändigt mot honom. Han förstår ju inte vad han gör för fel och vi andra försöker bara lära honom.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
(Svar till #217, som enbart innehåller en bild, vilket inte citeras särskilt väl)
Absolut, men de stämmer även överens med de gränser som TS anser sig ha, så det finns ingen orsak att anta att de är felaktiga.
Vi får vänta ett tag till innan inlägg 217 skrivs. 🤣
 
G gaidin skrev:
Vi får vänta ett tag till innan inlägg 217 skrivs. 🤣
Vänta du bara, det kommer vara guld! :D
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.